همشهری آنلاین: شواهد نشان می‌دهد آمریکا هنوز از بحران اقتصادی خارج نشده است و بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ در این کشور به علت بی‌میلی مردم به خرید تعطیل شده‌اند

Power purchase

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی، ادامه بحران مالی آمریکا و بی اعتمادی مردم به اوضاع اقتصادی کشورشان باعث شده است تا آنها رغبت کمتری به خرج کردن پولشان داشته باشند و همین باعث کساد کار و حتی تعطیلی برخی از فروشگاه‌های بزرگ نظیر فروشگاه دیزنی، فروشگاه‌های زنجیره ای تاکاشی یامای ژاپن و فروشگاه نوکیا در نیویورک شده است.

آمارها نشان می‌دهد هفتاد درصد از اقتصاد آمریکا را خرید کالاها به دست مصرف کنندگان تشکیل می‌دهد اما مدتی است که این میزان کاهش یافته است زیرا مردم با مشکلات اقتصادی فراوانی نظیر نرخ بالای بیکاری و پایین بودن دستمزدها روبرو هستند و بسیاری از آنها ترجیح می‌دهند پول خود را پس انداز کنند.

کن گولدستین تحلیلگر اقتصادی معتقد است این وضع نشان می‌دهد احیای اقتصاد آمریکا بسیار کند، دردناک و طولانی خواهد بود. همین وضع باعث شده است تا شرکت‌های بزرگ که سرمایه‌های کلانی دارند نیز تمایلی به خرج پول‌های خود و سرمایه گذاری ندارند.

گفتگو با مردم نیویورک نشان می دهد آنها تا چه حد درباره آینده اقتصادی کشورشان نگران هستند و همین مسئله باعث شده است تا آنها به صرفه جویی و پس انداز روی بیاورند.

گرچه بررسی‌ها نشان می‌دهد که اقتصاد آمریکا از زمان رکود بزرگ اقتصادی دهه هزار و نهصد و سی رشد داشته است اما مشکل اینجاست که بسیاری از مردم هنوز این رشد را احساس نکرده و به آن باور ندارند

کد خبر 112627

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز