چهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۸
۰ نفر

گروه حوادث: سارقان مسلح وقتی که برای طراحی نقشه سرقت‌های جدید در باغی در شمال غرب تهران جمع شده بودند، در محاصره پلیس قرار گرفتند و دستگیر شدند

sargh-57-gh

رسیدگی به پرونده سارقان مسلح زمانی آغاز شد که مردی با مراجعه به دادسرای بعثت با شکایت از چند سارق ناشناس گفت: روز قبل وقتی با خودروام از محل کار به خانه رسیده و در حال باز کردن در پارکینگ خانه‌ام بودم، ناگهان 3مرد جوان که یکی از آنها مسلح به اسلحه کمری بود به طرفم حمله‌ور شدند و با تهدید به مرگ، خودروام را به سرقت بردند و از محل گریختند.بازپرس بخشوده، رئیس شعبه4 دادسرای بعثت، با اعلام این شکایت، پرونده را برای رسیدگی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران قرار داد و تیمی از کارآگاهان مبارزه با سرقت، مسئول رسیدگی به این پرونده شدند.

در حالی که تحقیقات ادامه داشت، مالباختگان دیگری نیز به اداره پلیس رفتند و از سارقانی که با تهدید اسلحه اقدام به سرقت خودروی آنها کرده بودند، شکایت کردند. در حالی که به‌نظر می‌رسید این سرقت‌ها از سوی یک باند سابقه‌دار و حرفه‌ای صورت می‌گیرد ماموران به یک سارق سابقه‌دار که به تازگی از زندان آزاد شده بود، مظنون شدند و وی را تحت کنترل قراردادند.در جریان تعقیب و مراقبت این سارق سابقه‌دار، ماموران متوجه شدند وی با یکی از خودروهای سرقتی به باغی در شمال غرب تهران رفت‌وآمد دارد. به این ترتیب، ماموران با زیر نظر گرفتن این باغ دریافتند که این باغ متروکه، مخفیگاه اعضای باند است؛ بنابراین با دستور قضایی، زمانی که تمامی اعضای باند در داخل باغ متروکه جمع شده بودند، وارد عمل شدند و اعضای باند سرقت را که 8 زن و مرد بودند، به اداره آگاهی انتقال دادند.

سردسته باند، در بازجویی‌های اولیه منکر دخالت در این سرقت‌ها شد، اما زمانی که با شاهدان حادثه مواجهه حضوری داده شد، لب به اعتراف گشود و گفت: بعد از آزادی از زندان با تشکیل باندی از مجرمان سابقه‌دار، نقشه سرقت خودروها را طراحی کردیم. برای اجرای نقشه‌هایمان به سراغ راننده‌های خودروهای مدل بالا می‌رفتیم و با تهدید اسلحه دست به سرقت خودروی آنها می‌زدیم. در برخی از موارد هم که طعمه‌هایمان مقاومت می‌کردند آنها را مورد ضرب و شتم قرارمی‌دادیم و بعد از سرقت خودروها با تهیه پلاک‌های جعلی، اقدام به فروش خودروهای سرقتی می‌کردیم. با این اعتراف، متهمان با قرار بازداشت روانه زندان شدند تا تحقیقات تکمیلی در این باره انجام شود.

کد خبر 112558

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز