یکشنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۹ - ۰۶:۱۶
۰ نفر

در حالی که هنوز تب و تاب جام جهانی کاملاً فروکش نکرده، بازار نقل و انتقالات و مسابقه برای هر چه سریع‌تر امضا گرفتن از بازیکنان قبل از بسته شدن پنجره تابستانی در کانون توجه قرار گرفته است.

شاید جو کول، گیگزوماسکرانو هنوز تصمیم نگرفته باشند که در فصل جدید برای کدام تیم بازی  کنند اما تعداد زیادی از بازیکنان دیگر هستند که این تصمیم‌گیری را انجام داده‌اند. ساکر نت مروری بر 10 انتقال مطرح‌ تابستانی لیگ برتر انگلیس داشته است:

یحیی توره
از بارسلونا به منچسترسیتی

به‌طور قطع یحیی توره که در ازای 27 میلیون پوند به برادرش، کولو، در سیتی ملحق می‌شود بازیکنی است که به لحاظ فیزیکی مشکلی در لیگ برتر نخواهد داشت؛ یک هافبک فوق‌العاده قدرتمند که قادر است به‌عنوان یک مدافع مرکزی هم بازی کند. خرید توره و اضافه شدن ژروم بوآتنگ، مدافع آلمانی به سیتی در ازای 11میلیون پوند، خط دفاعی این تیم را تقویت کرده است. آمدن توره، با وجود 5بازیکن که می‌توانند در پست او بازی کنند ممکن است در این تیم تنش ایجاد کند اما این بازیکن یک حرفه‌ای تمام عیار است.

یوسی بنایون
از لیورپول به چلسی

آبی‌های چلسی خرید چندانی برای تقویت تیمی که فصل گذشته قهرمان شد صورت نداده‌اند و در واقع تا هفته پیش تمام کاری که این باشگاه انجام داد آزاد کردن بازیکنانی چون میشاییل بالاک، دکو و جو کول بوده است. با این وجود آوردن بازیکنی  چون بنایون با مبلغ حدود 5 میلیون پوند حرکتی مثبت است و این بازیکن ناچار نیست با فشار بازی برای یک باشگاه بزرگ مواجه شود؛ بازیکنی که یارگیری او کار دشواری است و با همه آنچه در لیگ برتر باید دانست آشنایی دارد. او در لیورپول به‌عنوان زننده گل‌های حساس شناخته شده  بود.

مروان شاماک
از بوردو به آرسنال

آرسن ونگر علاقه زیادی به چانه زنی دارد و هیچ‌چیز برای او بهتر از یک انتقال آزاد نیست. شاماک، مهاجم مراکشی این فصل در لوشامپیونا و لیگ قهرمانان عملکرد قابل توجهی داشت و قدرت، چالاکی و سرعت در خط حمله او را به بازیکن خطرناکی تبدیل کرده که قرار است جای امانوئل آدبایور را که مدت‌هاست خالی است پر کند. سبک بازی شاماک مناسب آرسنال است و قادر است گل‌های زیادی به ثمر برساند. هرچند که او گل‌های زیادی را در لوشامپیونا ثبت نکرده و در دو فصل گذشته 23بار در لیگ گلزنی کرده است.

داوید سیلوا
از والنسیا به منچسترسیتی

داوید سیلوا، بازیکنی که در طول چند فصل گذشته همواره مورد توجه بزرگ‌ترین باشگاه‌های اروپایی بوده یکی از داغ‌ترین معاملات پنجره نقل و انتقالات تابستانی بوده است که ارزش 25 میلیون پوندی را که برای او هزینه شده دارد. در واقع این قرارداد به این معناست که منچسترسیتی حالا می‌تواند با رقبای بزرگی در بازار نقل و انتقالات رقابت کند به‌خصوص که در به خدمت گرفتن سیلوا از باشگاه‌هایی چون منچستریونایتد، بارسلونا و رئال مادرید پیشی گرفته است. به‌عنوان یک دریبل‌زن  قهار وسرعتی ، سیلوا در کناره‌های زمین کمک بزرگی برای سیتی خواهد بود.

مارتین پتروف
از منچستر سیتی به بولتون

این انتقال را می‌توان یکی از شگفتی‌های پنجره نقل و انتقالات دانست چرا که بولتون بحران زده توانسته هافبکی با کلاس بالا را در انتقالی آزاد به‌سوی خود جلب کند. پتروف که دیگر در سیتی مورد نیاز نبود دچار مصدومیت بوده اما این بازیکن زمانی که آماده باشد عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. پتروف، بازیکن سریع بلغاری که با دوندگی مستقیم خود تهدیدی جدی برای حریفان به شمار می‌رود، بی‌تردید در فصل آینده کمک زیادی به کوین دیویس خواهد کرد.

خاویر هرناندس
از گوادالاخارا به منچستر یونایتد

هرناندس که پیش از انتشار خبر انتقال 10 میلیون پوندی‌‌اش به تیم سر آلکس فرگوسن بازیکن گمنامی بود، با عملکرد خوب خود برای مکزیک در جام جهانی  شهرت خوبی دست‌وپا کرد؛ مهاجمی که به خوبی با هم تیمی‌هایش  ارتباط برقرار کرده و در هوا هم خوب کار می‌کند و  اگرچه فاقد قدرت فیزیکی کافی است اما اراده خوبی برای رسیدن به موفقیت دارد و به هیچ وجه درسرعت و مهارت کمبودی ندارد. او شاید جای رونی را نگیرد اما می‌تواند یک خرید خوب برای تیم باشد. شاید هرناندس پایانی برای سریال ناکامی خریدهای مکزیکی باشگاه‌های انگلیسی باشد.

 بن فوستر
 از منچستریونایتد به بیرمنگام

دروازه‌بانی که زمانی انتظار می‌رفت شماره یک انگلیس باشد، با عملکرد بی‌ثبات خود در دروازه منچستریونایتد اعتماد به نفسش را از دست داد و در نهایت با مبلغ 5/6 میلیون پوند به بیرمنگام فرستاده شد. شکی در استعدادهای ذاتی فوستر نیست چرا که او در گذشته بارها اثبات کرده که می‌تواند واکنش‌ها و ضربات شروع مجدد فوق‌العاده‌ای نشان دهد اما این دروازه‌بان به حضور مداوم در دروازه نیاز دارد که در سنت‌اندرو به آن دست پیدا می‌کند.

استفن هانت
از هال‌سیتی به ولوز

شاید خرید استیون فلچر از برنلی دور ریختن 5/6 میلیون پوند به حساب بیاید اما به خدمت گرفتن هانت در ازای 3میلیون پوند معامله خوبی است. هانت  عملکرد اثبات شده‌ای برای ردینگ و سپس هال سیتی در لیگ برتر داشته اما باشگاه‌های بزرگ‌تر لیگ هنوز حاضر به پرداخت مبلغ زیادی برای او نیستند. این بازیکن مطمئناً خلاقیت و انسجام را به خط میانی ولوز اضافه می‌کند و بازیکن خطر‌سازی‌ خواهد بود که این تیم به‌شدت به آن نیاز دارد. شاید اگر این بازیکن که بهترین گلزن هال بود از فوریه تا آخر فصل مصدوم نمی‌شد، هال در لیگ برتر باقی می‌ماند.

کریستین ریوروس
از کروز آزول به ساندرلند

ریوروس، یکی از ستارگان جام جهانی برای پاراگوئه، قبل از سفر به آفریقای جنوبی قرارداد خود را امضا کرد و استیو بروس بی‌تردید با آنچه در طول جام جهانی شاهد بود از این خرید راضی است. ریوروس، هافبکی منعطف است که  با قدرت بدنی بالا وعملکرد خوب خود در جام جهانی نشان داد که آماده آغاز کار خود در لیگ برتر است. البته با توجه به اینکه بسیاری از کارشناسان معتقدند بازیکنانی که در جام جهانی درخشش داشته‌اند الزما نمی‌توانند بعد از جام جهانی به درخشش خود ادامه بدهند به همین دلیل به خدمت گرفتن ریوروس ریسک بزرگی به شمار می‌آید.

توماس هیتسلسبرگر
از لاتزیو به وستهام

این بازیکن آلمانی که سابقه بازی در لیگ برتر را به همراه آستون ویلا دارد به خاطر شوت‌های سرکش و قدرت زیادش به چکش معروف است. هیتسلسبرگر، هافبکی قدرتمند هم در تکل و هم درحمله است و برای پیوستن به عنوان بازیکن آزاد به وستهام پیشنهاد لاتزیو برای تمدید قراردادش را رد کرد. با این حال نزدیکان به این بازیکن به او توصیه کردند که فوتبال انگلیس را به فوتبال ایتالیا ترجیح ندهد با توجه به اینکه وستهام دچار مشکلات مدیریتی متعددی است و آینده این تیم چندان روشن نیست.

کد خبر 111812

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز