شنبه ۲۶ تیر ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۲
۰ نفر

دهلی‌نو: یک مرد هندی به‌خاطر نشان‌دادن شجاعت خود به دوستانش، یک مار سمی را بلعید و تا یک قدمی مرگ پیش رفت!

قضیه از این قرار است که  زاور راتهود،35‌ساله  برای کم‌کردن روی دوستانش اعلام می‌کند در مقابل 2‌دلار حاضر است یک مار بسیار سمی را بخورد. هر چند این مسئله در ابتدا بیشتر یک شوخی بوده اما دوستان راتهود این مار را تهیه می‌کنند و او پس از کشتن مار برای اینکه حرفش را ثابت کند آن را قورت می‌دهد!

بلافاصله بعد از این کار احمقانه این مرد 35‌ساله حالش وخیم می‌شود و ماموران امداد او را به‌بیمارستان می‌رسانند. در حالی که زاور راتهود چند دقیقه بیشتر با مرگ فاصله نداشته پزشکان موفق می‌شوند سم این مار را از معده او تخلیه کنند.

تلاش اسپانیایی‌ها برای انتقال هشت‌پا!

مادرید: بازار نقل و انتقال بازیکنان مشهور فوتبال برای اسپانیایی‌ها در فصل تابستان حسابی داغ است اما امسال پل، هشت‌پای معروف جام‌جهانی مهم‌ترین ستاره‌ای است که دراین کشور همه در تلاش برای ترنسفر(انتقال) او هستند!

این روزها پیشنهادهای گوناگونی از اسپانیا به مسئولان آکواریوم اوبرهاوزن برای خریدن این هشت ‌پای معروف می‌رسد. در جنجالی‌ترین مورد، مدیران این آکواریوم  پیشنهاد باغ‌وحش مادرید برای انتقال پل با یک رقم هنگفت را هم رد کردند تا امید اسپانیایی‌ها برای  بردن او  به کشورشان نقش بر آب شود.

پل پس از قهرمانی اسپانیا در جام‌جهانی فوتبال در این کشور تبدیل به یک قهرمان شده است و خیلی‌ها برای دیدن او سر و دست می‌شکنند. مدیران آکواریوم اوبرهاوزن اما می‌خواهند خودشان درآمد حاصل از شهرت این هشت‌پا را به‌جیب بزنند.

بازگشت به‌زندگی با صورت مصنوعی

اورگان: یک دختر جوان آمریکایی این روزها با کمک پزشکان توانسته است به‌زندگی خود بازگردد. کریسی‌استلتز،27‌ساله زمانی که 16‌سال داشت در یک حادثه بر اثر شلیک گلوله تفنگ ساچمه‌ای به‌صورتش از فاصله نزدیک تا یک قدمی مرگ پیش رفت. او به‌خاطر این مسئله 6‌هفته در کما بود و به گفته پزشکان به طور معجزه‌آسایی از مرگ نجات پیدا کرد اما صورت وی به‌خاطر این مسئله ناقص شد.

کریسی‌استلتز  در این حادثه بینی‌اش  را به‌طور کامل از دست داد و یک سوراخ در وسط صورتش ایجاد شد طوری که در 11‌سال گذشته همیشه برای جلوگیری از وحشت دیگران مجبور بود از ماسک استفاده کند. پزشکان اکنون با استفاده از عکس‌های دوران کودکی اش  بخش آسیب‌دیده صورت او را با استفاده از مواد ویژه بازسازی کرده‌اند تا او بتواند راحت‌تر به زندگی ادامه دهد.

امکان راه‌رفتن معلولان با کمک ربات

ولینگنون:  یک شرکت نیوزیلندی پس از 7‌سال تحقیق موفق شد دستگاهی بسازد که به معلولان و افراد فلج کمک می‌کند از ویلچر جدا شوند. این پاهای رباتیک که با نام تجاری رکس تولید شده‌اند به افراد فلج اجازه می‌دهند که از روی ویلچر بلند شوند، راه بروند و حتی اجسامی با وزن متوسط را جا‌به‌جا کنند.

ساخت این ربات که به‌تازگی در مراسمی ویژه رونمایی شد در 7‌سال گذشته به‌طور محرمانه صورت گرفته است و حتی خانواده کارمندهای این شرکت هم از انجام آن بی‌خبر بودند.  در مراسم رونمایی این دستگاه هایدن الن که بر اثر یک تصادف فلج شده است این دستگاه را آزمایش کرد و توانست پس از طی‌کردن طول سالن با جان کی، نخست‌وزیر نیوزیلند دست دهد. گفته می‌شود این دستگاه با قیمت 150‌هزار دلار به‌زودی به بازار عرضه خواهد شد.

کد خبر 111788

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز