همشهری آنلاین: معاون توسعه و مدیریت شبکه شرکت فناوری اطلاعات گفت: پس از چند دوره تعیین مهلت، تا پاییز سال جاری به سایت‌های دولتی برای انتقال میزبانی به داخل کشور مهلت داده شده و در غیر این صورت فیلتر خواهند شد

علی اصغر انصاری در گفت‌وگو با فارس در خصوص تعیین مهلت وزارت ارتباطات برای انتقال میزبانی سایت‌های دولتی به داخل کشور گفت: در سال‌های گذشته براساس تبصره 13 تصمیم نامه سال 86 نمایندگان ریاست جمهوری و از سوی شورای عالی فناوری چندین بار برای این موضوع مهلت تعیین شده بود که علیرغم مهلت‌های داده شده برخی دستگاه‌های دولتی میزبانی سایت‌های خود را به داخل کشور منتقل نکردند.

معاون توسعه و مدیریت شبکه شرکت فناوری اطلاعات تصریح کرد: بر این اساس اخیراً به مدیران عالی دستگاه‌های دولتی که سایت آنها در خارج از کشور میزبانی می‌شود اعلام کرده‌ایم که تا مهرماه (اول پاییز) فرصت دارند هاستینگ خود را به داخل کشور منتقل کنند.

وی در خصوص اینکه که پس از چند دوره تعیین مهلت در حال حاضر چه تعداد از سایت‌های دولتی در خارج میزبانی می‌شوند، گفت: هم اکنون هاستینگ عمده سازمان‌ها (حدود 70درصد) به داخل منتقل شده و مابقی همچنان در خارج از کشور میزبانی می‌شوند.

انصاری افزود: عمده بهانه مطرح شده از سوی سازمان‌هایی که در خارج میزبانی می‌شوند نبود امکانات کافی در داخل کشور است و این در حالی است که ارائه کنندگان داخلی خدمات دیتاسنتر می‌گویند این امکانات در داخل کشور فراهم است.

انصاری ادامه داد: به همین دلیل با ارائه لیست اسامی، سایت‌هایی که در خارج میزبانی می‌شوند به شرکت‌های IDC ( ارائه دهندگان خدمات دیتاسنتر) داخلی که از امکانات آنها مطمئن هستیم معرفی شدند و به شرکت‌ها گفته شد این سایت‌ها مشتری شما هستند، در کسب میزبانی و انتقال آنها از خارج کشور با یکدیگر رقابت کنید.

وی ادامه داد: همچنین لیست اسامی شرکت‌های IDC در اختیار مدیران سایت‌های در خارج میزبانی شونده قرار گرفت و به آنها مهلت داده شد تا با انتخاب و استفاده از امکانات IDC مورد نظر خود در موعد مقرر میزبانی را به داخل منتقل کنند.

معاون برنامه‌ریزی شرکت فناوری اطلاعات در خصوص IDC های پیشنهاد شده خاطرنشان کرد: این پیشنهاد به شرکت‌هایی که قبلا از وزارت ارتباطات پروانه اخذ کرده‌اند یا طی بازدیدهای انجام شده از امکانات آنها اطمینان حاصل شده سپرده شده و این شرکت‌ها کاملا خصوصی هستند و به دیتاسنترهای دولتی یا نیمه دولتی پیشنهادی نشده است.

وی در خصوص اینکه با توجه به سابقه تعیین مهلت برای انتقال میزبانی و عدم استفاده برخی سازمان‌ها از فرصت‌های داده شده، آیا این ضرب الاجل این بار ضمانت اجرایی خواهد داشت، گفت: پیشنهاد ما این است که تا مهرماه سازمان‌هایی که از این فرصت برای انتقال میزبانی استفاده نکنند فیلتر شوند، زیرا این بار برای هر دو سوی این مسئله (مشتری‌ها و ارائه کننده خدمات) شرایطی را قائل شده‌ایم تا عرضه و تقاضا بازار با هم منطبق شود.

کد خبر 111716

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز