همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی از کاهش نسبی دما شمال کشور خبر داد و اعلام کرد که همچنان 8 استان تا جمعه دمای بیش از 40 درجه خواهند داشت.

به گزارش ایسنا، بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی تا روز شنبه در نوار شمالی کشور رشد ابر، وزش باد و در برخی مناطق رگبار پراکنده و رعد و برق و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود که در این مدت در برخی نقاط جنوب شرق رشد ابر، وزش باد و رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد.

از سوی دیگر در سایر نقاط کشور جوی آرام حاکم خواهد بود و تا روز شنبه در غرب و جنوب غرب کشور گرد و غبار رقیق پیش‌بینی می‌شود.

بر این اساس آسمان تهران در روز پنجشنبه صاف در ارتفاعات نیمه‌ابری گاهی با وزش باد خواهد بود که حداقل و حداکثر دمای تهران در این روز با یک درجه کاهش به 26 و 37 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. در روز جمعه نیز آسمان پایتخت صاف در شهرهای شمالی نیمه ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به 25 و 37 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

تا روز جمعه همچنان استان‌های خوزستان و هرمزگان گرمترین استان‌های کشور و اردبیل و گیلان خنک‌ترین استان‌های کشور خواهند بود.

در عین حال طی روزهای پنجشنبه و جمعه همچنان 8 استان کشور دمای بیش از 40 درجه و دو استان نیز دمای 39 درجه را تجربه خواهند کرد.

کد خبر 111604

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز