گروه حوادث: 2 سارق حرفه‌ای با معرفی خود به‌عنوان مامور اداره آمار، شرکت برق یا آب وارد خانه‌ طعمه‌های‌شان می‌شدند و بعد از تهدید با چاقو و بستن دست و پای آنها، دست به سرقت می‌زدند

متهمان زمانی شناسایی شدند که نقشه سرقت از خانه همسایه‌ را طرح کردند.
12 خرداد امسال زن سالخورده‌ای با پلیس تماس گرفت و از دستبرد 2 مامور قلابی به خانه‌اش خبر داد.

وی مدعی شد: ساعتی قبل 2 مرد که خود را مامور اداره آمار معرفی‌ می‌کردند زنگ خانه‌ام را به صدا درآوردند. من که تصور می‌کردم آنها قصد پرسیدن اطلاعات مربوط به خانوار را دارند، در را به رویشان باز کردم اما مردان میانسال به محض ورود به خانه، با چاقو تهدیدم کردند که اگر سر و صدا کنم، مرا خواهند کشت.

آنها دست و پایم را بستند و مرا در یکی از اتاق‌ها زندانی کردند. سپس وارد دیگر اتاق‌ها شدند و بعد از چند دقیقه خانه را ترک کردند. چند ساعت از رفتن آنها گذشته بود که پسرم سر رسید و وقتی مرا با آن حال و روز دید، به سرعت دست و پایم را باز کرد. وقتی از اتاق‌ بیرون آمدم تازه فهمیدم سارقان همه پول‌های نقد و طلاهای موجود در خانه را دزدیده‌اند و پا به فرار گذاشته‌اند.

اظهارات زن سالخورده کافی بود تا تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری ماموران قلابی شروع شود. درحالی‌که هنوز ردی از متهمان به دست نیامده بود، ماموران در جریان سرقت‌های مشابه دیگری قرار گرفتند که تمامی آنها از سوی 2 مرد میانسال صورت گرفته بود؛ مردانی که در بیشتر موارد با معرفی خود به‌عنوان مامور اداره آمار، شرکت برق و سازمان آب وارد خانه‌ طعمه‌های‌شان شده و بعد از بستن دست و دهان آنها، اموالشان را به سرقت برده بودند.

یکی از شاکیان جدید، زن جوانی بود که ماموران قلابی، میلیون‌ها تومان پول و طلایش را به سرقت برده بودند. این زن به ماموران گفت: داخل حیاط مشغول شستن فرش بودم و در ورودی خانه کمی باز بود. در همین هنگام، 2 مرد که در حال عبور از کوچه بودند با دیدن من که قصد پهن کردن فرش روی دیوار را داشتم، وارد حیاط شدند.

آنها مدعی بودند که مامور شرکت برق هستند و می‌خواهند در پهن کردن فرش کمکم کنند. بعد از اینکه کار آنها تمام شد، وارد خانه شدم تا برایشان آبمیوه بیاورم اما در همین هنگام متوجه شدم که آنها نیز پشت سر من وارد آشپزخانه شده‌اند.

خواستم جیغ بکشم که یکی از آنها چاقویش را زیر گلویم گذاشت و دیگری دست و دهانم را با چسب بست. بعد هم یک کیسه گونی به سرم کشید و مرا در یکی از اتاق‌ها زندانی کرد. بعد از چند دقیقه وقتی توانستم خود را آزاد کنم متوجه شدم که سارقان همه پول‌ها و طلاهایم را به سرقت برده‌اند.

مهم‌ترین سرنخ

فعالیت‌های مجرمانه ماموران قلابی و تحقیقات پلیسی برای شناسایی آنها ادامه داشت تا اینکه ماموران در جریان سرقت‌ دیگری قرار گرفتند. در این سرقت نیز 2 مرد با معرفی خود به‌عنوان مامور شرکت برق، قدم به خانه‌ای در پایتخت گذاشته و با تهدید صاحبخانه از آنجا سرقت کرده بودند.

ماموران بعد از حضور در محل سرقت متوجه شدند سیستم آیفون تصویری این خانه مجهز به حافظه‌ای برای ثبت تصاویر است. با بررسی فیلم‌های ضبط شده توسط آیفون، ماموران به تصویری از سارقان دست پیدا کردند و وقتی عکس آنها را در اختیار شاکیان پرونده قرار دادند، تمامی مالباختگان مدعی شدند که اموالشان از سوی همین 2 مرد به سرقت رفته است.

در این بین فرزند یکی از شاکیان به محض مشاهده عکس سارقان، یکی از آنها را شناخت. این مرد مدعی شد که سارق مورد نظر مردی به نام کامران است که در نزدیکی خانه‌ مادرش زندگی می‌کند و با آنها همسایه است.

با این اطلاعات، کامران در یک عملیات ضربتی دستگیر شد و در بازجویی‌ها به سرقت از شاکیان با همدستی یکی از اقوامش اعتراف کرد. به این ترتیب متهم دیگر پرونده هم قبل از فرار از تهران به دام پلیس افتاد و در اداره آگاهی به سرقت تحت عنوان مامور اداره آمار، شرکت برق و سازمان آب اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: متهمان علاوه بر سرقت از مالباخته‌ها به دستبرد به مطب یک پزشک زن در شرق تهران نیز اعتراف کردند.افرادی که اموالشان با این شگرد به سرقت رفته می‌توانند برای شناسایی آنها به پایگاه ششم آگاهی مراجعه کنند.

کد خبر 111460

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز