شنبه ۱۹ تیر ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۶
۰ نفر

اگر به‌صرف دیدن عجایب هفت‌گانه جهان راهی آژانس‌های مسافرتی شده‌اید و از قیمت‌های نجومی برخی از آنها جا‌خورده‌اید به‌هیچ‌وجه نگران نباشید.

کافی است چرخی در پایتخت بزنید و به‌جای عجایب هفت‌‌گانه شاهد عجایب هفتادگانه باشید.برای نمونه درگام نخست چنانچه از حوالی نارمک سفر درون‌شهری و ارزان‌قیمت خود را آغاز کنید می‌توانید بازدیدی رایگان از دوچرخه‌های چهارچرخی داشته باشید که همیشه در مسیر ویژه دوچرخه این منطقه به وفور پارک شده‌‌اند.

در این مسیر که تصویر آن‌را امیر حاتمی برای ما ارسال کرده می‌توانید شاهد دومین عجایب باشید زیرا در این مسیر اشغال‌شده چنانچه ساعت‌ها هم منتظر باشید یک دوچرخه‌ دوچرخ را نخواهید دید.

البته قضیه به‌همین‌جا ختم نمی‌شود و در این مسیر می‌توانید تپه‌های شنی را مشاهده کنید که برخی بساز‌بفروش‌ها روی سطح مسیر ویژه ریخته‌اند و گاهی چندین ماه آنجا جا خوش کرده است. از 67‌عجایب دیگر نیز می‌توانید برای ما تصاویری به‌نشانی ایمیل lastpage@hamshahri.org  ارسال کنید.

شوالیه‌های شهری

حمل و نقل درون‌شهری بار با وسایل شخصی همچون خودرو‌های سواری و حتی موتورسیکلت در حالی ادامه دارد که ترافیک فشرده این روز‌ها اجازه تردد آسوده وسایل نقلیه عادی را هم نمی‌دهد چه رسد به چندین و چند متر بار عریض و طویلی که از این سو‌ و ‌آن‌سوی این وسایل بیرون زده است.

گاهی تردد موتورسیکلت‌ها با لوله‌های فلزی و پلاستیکی  هر علاقه‌مند به تاریخی را به‌یاد نبرد نیزه شوالیه‌‌ها می‌اندازد با این تفاوت که شوالیه‌های اروپایی قرون وسطی در نبرد نیزه، فقط رقیب را از پا در می‌آوردند حال آنکه شوالیه‌های موتورسوار امروزی می‌توانند در کسری از ثانیه با رقم زدن یک حادثه رانندگی تمام عیار در دم، چندین شهروند سواره و پیاده را راهی دیار باقی کنند.

اتصالی چراغ‌خواب

گویا این روز‌ها علاوه برچشم‌ها به چراغ‌های رنگارنگ سر چهار‌راه هم نمی‌توان اعتماد کرد. پیش از این عادت داشتیم برای قانونمندی هم که شده خواب طولانی برخی چراغ‌های قرمز را جدی گرفته و از آنها تبعیت کنیم حال آنکه این‌روز‌ها برخی چراغ‌های سر چهارراه‌ با یکدیگر نیز اختلاف دارند و به قول معروف هر کدام ساز خود را می‌زنند.

برای نمونه در تصویری که محمد‌حکیمی برای ما ارسال کرده می‌توان نبود توافق میان دوچراغ را مشاهده کرد. در این موقعیت چنانچه دستور چراغ نخست(سبز ) را بپذیری باید پیه چند هزار تومان جریمه را به تن بمالی و چنانچه به دستور چراغ دوم(قرمز) تن در دهی باید بوق‌های ممتد و شاید بدوبیراه راننده‌‌های عصبانی پشت‌سری را تحمل کنی.

به هرحال به‌نظر می‌رسد در حالی‌که چراغ‌های راهنمایی و رانندگی سر چهار‌راه‌ها به‌صورت خودکار گاهی به‌خوبی عمل می‌کنند اما سرکشی گاه به گاه به‌عملکرد آنها و رفع اتصالی احتمالی آنها نیز می‌تواند خالی از لطف نباشد.

ساندویچ‌های دست‌ساز

اگر در حال رانندگی به‌ناگاه احساس کردید مانند هواپیما‌های توپولف در حال تیک‌آف  (برخاستن از زمین) هستید و امیدی به لندینگ (به زمین نشستن) ندارید یکی از گزینه‌های پیش‌روی شما این است که به احتمال قوی در یکی از این ساندویچ‌های (سرعت‌گیر) دست‌ساز محلی افتاده‌اید و بعد از پیاده‌شدن جلوبندی خودرو، به‌سلامت مسیر را ادامه خواهید داد.

این به قول قدیمی‌ها ساندویچ‌های دست‌ساز برخلاف سرعت‌گیر‌های واقعی چنان در تاریکی شب استتار شده‌اندکه گاهی به‌هیچ‌وجه تشخیص داده نمی‌شوند. به هرحال شاید برای درخواست سرعت‌گیر در کوچه و خیابان محله، تماس با سامانه 137 بهترین گزینه باشد.

کد خبر 111303

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز