پنجشنبه ۱۷ تیر ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک نهاد حقوق بشری اعلام کرد، بحران اقتصادی منجر به افزایش نژادپرستی در اروپا شده است، زیرا مردم این قاره دردسرها را گردن مهاجران می‌اندازند.

خبرگزاری آلمان از استراسبورگ فرانسه گزارش داد، بحران منجر به اخراج‌های گسترده شده و دولت‌ها را واداشته تا حقوق کارمندان خود را در بسیاری از کشورهای اروپایی کاهش دهند.[آشنایی با اتحادیه اروپا]

این امر منجر به تجدید درخواست‌ها در برخی کشورها برای سختگیری بر مهاجران شده است که متهم به "قاپ زدن" شغل‌ها و دسترسی به خدمات اجتماعی هستند.

نیلز موئیزنیکس (Nils Muiznieks)، رییس شورای کمیسیون اروپا در زمینه مقابله با نژادپرستی و تساهل (ECRI) در گزارش سالانه این نهاد آورده است: "در سال گذشته، تشدید مباحثات درباره مهاجرت را شاهد بودیم و گرایش‌های بیگانه‌ستیزی و عدم تساهل هم به طور کلی افزایش یافته است که شامل حملات لفظی و رخدادهای خشونت‌آمیز بوده است."

در این گزارش آمده است، به ویژه درخواست‌ها برای اعمال تدابیر حقوقی علیه مسلمانان همچون ممنوعیت پوشیه زدن به موضوعی برای "بهره‌برداری‌های سیاسی" تبدیل شده است.

بلژیک، فرانسه و اسپانیا در حال بحث یا آماده‌سازی حقوقی برای این موضوع هستند.

شورای اروپا یک سازمان بین الدولی حقوق بشری با 47 عضو است که مقر آن در استراسبورگ فرانسه قرار دارد. اعضای آن شامل کشورهایی همچون روسیه و سوئیس است و جزء اتحادیه اروپا نیست.

کد خبر 111231

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز