چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۳
۰ نفر

گروه حوادث: کیف‌قاپ‌های خشن برای سرقت از طعمه‌های خود به روی آنها چاقو می‌کشیدند و با تهدید به مرگ، اقدام به سرقت می‌کردند.

ساعت23 چهارم تیرماه، وقتی مرد رهگذری در چهارراه استانبول سرگرم صحبت با تلفن همراه خود بود،  ناگهان ترک‌نشین یک موتورسیکلت مشکی به سمت وی دوید و با تهدید چاقو قصد سرقت گوشی تلفن همراه وی را داشت اما درحالی‌که مرد رهگذر در مقابل سارق خشن مقاومت می‌کرد ناگهان گشت کلانتری 109 بهارستان از راه رسید و در این زمان بود که یکی از سارقان برای آنکه از دست ماموران بگریزد

همدست خود را جا گذاشت وبا موتورسیکلت فرار کرد اما با اجرای طرح مهار،  چند دقیقه بعد متهم فراری در خیابان جمهوری به محاصره درآمد و درحالی‌که قصد داشت از حلقه محاصره ماموران بگریزد به شدت به زمین خورد و به این ترتیب دستگیر و در بازرسی بدنی از وی یک قمه کشف شد.

با دستگیری متهمان و انتقال این دو متهم که 17 و 18 ساله بودند بازجویی از آنها در پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ آغاز شد و این درحالی بود که بررسی سوابق این دو تبهکار خشن نشان می‌داد که آنها پیش از این نیز به اتهام ارتکاب جرایم خشنی از قبیل گردنبندقاپی، کیف قاپی و سرقت گوشی تلفن همراه دستگیر شده‌اند.

در ادامه تحقیقات مشخص شد که یکی از متهمان، پس از دستگیری توسط مأموران کلانتری، به خاطر آنکه ماموران متوجه سوابق وی نشوند، خود را با نام جعلی محسن معرفی کرده است.

این در حالی بود که وی در سوابق قبلی، خود را امیر معرفی کرده بود که البته آن نام هم جعلی بود. سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: متهمان در اعترافات خود به ده‌ها فقره سرقت گوشی تلفن همراه، گردنبندقاپی و کیف قاپی در مناطق مختلف تهران به‌ویژه در مناطق جنوبی و مرکزی تهران از جمله شوش، مولوی، شهرری، خیام، جمهوری، بهارستان، امین‌حضور، مجاهدین اسلام، قیام، 17 شهریور، خیابان ایران و...

اعتراف کرده‌اند که با جمع‌بندی شکایات مطروحه در سطح کلانتری‌های این مناطق و دیگر پایگاه‌های پلیس آگاهی، تاکنون بیش از 30 مالباخته درخصوص این پرونده شناسایی شده و به پایگاه هفتم پلیس آگاهی دعوت شده‌اند و مالباختگانی که اموال آنها توسط سرنشینان موتورسیکلت‌های هوندا 125 به رنگ‌های مشکی و یا سبز مورد سرقت قرار گرفته،  می‌توانند  برای شناسایی متهمان و طرح شکایت به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در میدان 15 خرداد مراجعه کنند.

کد خبر 111204

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز