سه‌شنبه ۱۵ تیر ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۰
۰ نفر

گروه حوادث: سارق حرفه‌ای بعد از آزادی از زندان، باندی مشهور به مردان عنکبوتی را تشکیل داد

تا بتواند با شگرد عجیب خود از 80 خانه در مدت یک هفته سرقت کند.

سرقت بالکنی

شامگاه 22 اردیبهشت امسال، ماموران کلانتری بومهن در جریان سرقت از آپارتمانی در یک مجتمع مسکونی قرار گرفتند.با اعلام این گزارش، ماموران بلافاصله خود را به محل سرقت رساندند و در بررسی‌های اولیه متوجه شدند سارقان حرفه‌ای از طریق بالکن وارد این خانه شده و دست به سرقت زده‌اند و سپس بدون آنکه کسی متوجه شود از بالکن فرار کرده‌اند.

از آنجا که در جریان سرقت از آپارتمان، یک گوشی تلفن همراه نیز به سرقت رفته بود ماموران بررسی‌های خود را بر ردیابی این گوشی تلفن متمرکز کردند و با ردیابی گوشی مسروقه بود که مردی به‌نام سعید را شناسایی و دستگیر کردند.

سعید در بازجویی‌های اولیه درحالی‌که منکر هرگونه سرقتی بود، به ماموران گفت: گوشی تلفن همراه را بابت طلبم از فردی به نام حمید دریافت کرده‌ام.درحالی‌که بررسی‌ها روی ادعاهای این مرد ادامه داشت پرونده با دستور دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه 26،  به پایگاه چهارم آگاهی تهران انتقال یافت و تیمی از کارآگاهان، تحقیقات ویژه خود را برای یافتن ردی از سارقان آغاز کردند.

کارآگاهان پایگاه چهارم با شناسایی حمید،  از طریق منابع اطلاعاتی خود دریافتند این سارق حرفه‌ای به تازگی از زندان آزاد شده و فعالیت‌های مشکوکی دارد.

درحالی‌که تحقیقات برای یافتن مخفیگاه حمید ادامه داشت،  چندین سرقت زنجیره‌ای از مجتمع‌های مسکونی در محدوده پردیس و بومهن نیز گزارش شد که در تمامی آنها سارقان از بالکن وارد خانه‌ها شده و دست به سرقت زده بودند.

در این مرحله از تحقیقات، کارآگاهان که به سرنخ‌هایی از دخالت حمید و باند او در این سرقت‌ها نیز دست یافته بودند، مخفیگاه سرکرده باند را شناسایی کرده و وی را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

شگرد عنکبوتی

حمید بعد از دستگیری با اعتراف به 80 فقره سرقت خانه درباره شگردش در سرقت‌ها گفت: وقتی در زندان بودم با چند سارق حرفه‌ای و سابقه دار آشنا شدم و چون زمان خروجمان از زندان همزمان شد با آنها تماس گرفتم و به آنها گفتم که قصد راه‌اندازی باند مردان عنکبوتی را دارم.

وقتی آنها قبول کردند نقشه سرقت‌هایمان را طراحی کردیم. برای این کار هر شب به مجتمع‌های مسکونی می‌رفتیم و با کمین در پشت بام‌ها و شناسایی خانه‌هایی که صاحبخانه در آن نبود صبر می‌کردیم تا هوا تاریک شود.

بعد از تاریک شدن هوا، با طناب از پشت بام وارد بالکن ساختمان‌ها شده و با باز کردن در بالکن‌ها با یک شاه کلید، به راحتی وارد خانه مورد نظر شده و بعد از سرقت اموال
با ارزش مثل طلاجات، گوشی موبایل، ‌دوربین عکاسی و غیره دوباره به‌وسیله طنابی که از پشت‌بام آویزان بود از پشت بام فرار می‌کردیم.

سرهنگ کارآگاه رضا موذن - رئیس پایگاه چهارم اداره آگاهی تهران - با اعلام این خبر گفت: 3 نفر دیگر از متهمان که یکی از آنها زنی است که با این باند همکاری می‌کرده نیز در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.

کد خبر 111125

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز