شنبه ۱۲ تیر ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۳
۰ نفر

کیپ‌تاون: یک مرد آفریقایی پس از 4 سال تلاش سرانجام موفق شد به مسئولان دولت آفریقای جنوبی ثابت کند زنده است

کلائود پرتوریوس در سال 2006 زمانی که برای گرفتن گذرنامه اقدام کرد، متوجه شد که وزارت کشور آفریقای جنوبی به اشتباه نام وی را در فهرست افراد فوت شده قرار داده است. مسئولان دولتی در آن زمان اعلام کردند امکان صدور گذرنامه برای این مرد وجود ندارد و به‌همین خاطر وی مجبور شد 4‌سال در اداره‌های این کشور برای جمع‌کردن اسناد زنده بودنش تلاش کند.

او در این مدت موفق شد با گواهی موقت اداره پلیس مبنی بر زنده‌بودن‌اش وی یک خودرو بخرد اما در زمان گرفتن پلاک جدید خودرو باز هم سازمان ترافیک اعلام کرد که وی فوت کرده است!

950‌هزار دلار؛قیمت لیموزین 40 تکه!

فلوریدا: صاحب یک لیموزین که طی 10 سال خودروی خود را با استفاده از قطعات 40‌خودروی دیگر ساخته است می‌خواهد خودروی غول‌پیکر خود را به‌قیمت 950‌هزاردلار به فروش برساند.

این خودرو که به فینجت معروف شده است 6.7 مترطول و بیشتر از 3‌تن وزن دارد. این لیموزین برای رفاه مسافران دارای مایکروویو، فریزر، تلویزیون، فر خوراک‌پزی، سونا و 2‌کولراست. برای تامین انرژی وسایل برقی  این لیموزین که قابلیت حمل 10‌سرنشین را دارد 3‌باتری در نظر گرفته شده است. آنتی راهکو آ، سازنده این خودرو اجزای آن را طی 10‌سال از کشورهای مختلف جهان خریداری کرده و در اوقات فراغت خود آن‌را ساخته است. جالب است بدانید که این خودروی غول‌پیکر 4‌لاستیک زاپاس برای احتیاط دارد!

دوربین جدید،‌جایگزین چشم کارگردان

تورنتو: یک فیلمساز کانادایی سرانجام یک دوربین را جایگزین یکی از چشم‌های خود کرد. راب اسپنس که در زمان نوجوانی در یک حادثه یکی از چشم‌هایش کور شده بود، این مساله را سال گذشته مطرح کرد.

دوربینی که در آن زمان برای استفاده این کارگردان ساخته شد شفافیت و دقت لازم را نداشت اما دوربین فعلی از قدرت بسیار بیشتری برخوردار است. این دوربین که راب اسپنس قصد دارد با استفاده از آن فیلم‌های مستند خود را درباره روابط اجتماعی بسازد به‌صورت بی‌سیم تصاویر خود را به یک رایانه ارسال می‌کند.

او می‌گوید: اگر شما به‌عنوان یک فیلمساز دوربین در دست داشته باشید در اکثر موارد رفتار مردم   به‌طور ناگهانی تغییر می‌کند اما چشم دوربینی من دیگر کسی را در استرس فیلمبرداری قرار نمی‌دهد.

ساخت گران‌ترین ووووز لای جهان!

مسکو:  ووووزلا یکی از موضوع‌های جام‌جهانی فوتبال است و دیگر همه مردم جهان صدای گوشخراش آن را می‌شناسند. به‌همین خاطر یک بازرگان روسی از یک جواهرساز استرالیایی خواسته است تعدادی ووووزلای تزئین شده با طلای سفید و الماس برای او بسازد. در حالی که قیمت ووووزلای پلاستیکی کمتر از 3‌دلار است به احتمال زیاد این ووووزلاهای ویژه قیمتی بیش از 30‌هزار دلار خواهد داشت.

گفته می‌شود این بازرگان روسی قصد دارد تعدادی از این ووووزلاها را به شرکای تجاری خود که هوادار فوتبال هستند هدیه کند. این جواهرساز که قرار است پیش از فینال جام‌جهانی کار خود را تمام کند می‌گوید مشتری‌اش عجله ‌بسیاری برای آماده شدن هدایایش دارد. این جواهرساز به‌خاطر مسائل امنیتی حاضر نشده است نام این بازرگان را فاش کند!

کد خبر 110904

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز