گروه شهری: بیستمین اجلاس معـــاونان اجتمــاعی و فـرهنگی شهرداری‌های کلانشهرهای کشور، دیروز با صدور بیانیه‌ای در مشهد به کار خود پایان داد

در بخش‌هایی از این بیانیه که به امضای معاونان اجتماعی و فرهنگی شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، اهواز، تبریز، قم، کرج و رشت رسیده است، بر حفظ سلامت اخلاق اجتماعی جامعه، توانمندسازی جوامع محلی و مشارکت شهروندان در اداره شهر و ایجاد مدیریت یکپارچه فرهنگی و اجتماعی در شهرها تاکید شده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، در مراسم آغازین این اجلاس دکتر صلاحی استاندار خراسان رضوی، مهندس پژمان شهردار مشهد سخنرانی کردند. سپس اعضا پیرامون محورهای تعیین شده به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

در پایان این اجلاس بیانیه‌ای در 12‌بند منتشر شد.

در بند اول این بیانیه بر حفظ و تقویت باورها و ارزش‌های دینی به‌عنوان ضامن حفظ سلامت اخلاقی و اجتماعی جامعه تاکید شده و از مراجع ذیربط خواسته‌شده است با تعامل و تشریک مساعی و تعیین و تفکیک نقش سازمان‌های مختلف به تحکیم هرچه بیشتر باورها و اعتقادات شهروندان کمک کنند.

همچنین در بند دوم بیانیه نیز آمده است: از آن رو که یکی از رسالت‌های مهم شهرداری‌ها توانمند‌سازی‌ جوامع محلی شهری به‌منظور افزایش مشارکت شهروندان در اداره شهر محسوب می‌شود، بنابراین پیش‌بینی ساز و کارهای لازم برای بهره‌گیری هرچه بیشتر ظرفیت‌های محلی موردتاکید است.

در بند دیگری از بیانیه، تامین سلامت شهر و شهروندان مستلزم همکاری بین‌بخشی همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها اعم از دولتی و خصوصی دانسته شده و بر سلامت روانی و اجتماعی شهروندان، تامین و ارتقای آن برای زندگی سالم به‌عنوان یکی از اولویت‌های برنامه مدیریت شهری و سایر سازمان‌های اجرایی مورد تاکید قرار گرفته است.

در ادامه این بیانیه از دولت خواسته شده است تا مدیریت شهری را در اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها مورد توجه قرار داده و از آموزش و پرورش خواسته شده است تا مؤلفه‌های اساسی مدیریت شهری را در راستای فرهنگ‌سازی به متون درسی مقاطع مختلف، اضافه کند.

همچنین در بخشی دیگر، برای هم‌افزایی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در کلانشهرها، بر ایجاد مدیریت یکپارچه فرهنگی و اجتماعی توسط مدیریت شهری در کلانشهر‌ها تاکید شده است.

این بیانیه بر ضرورت حمایت و پشتیبانی‌های لازم در اجرای مفاد سند راهبردی کاهش آسیب‌های اجتماعی توسط مدیران شهری و همچنین توسعه ورزش همگانی اشاره کرده است.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر موضوع سلامت و ورزش همگانی، از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و مراکز استان‌ها انتظار می‌رود توسعه و گسترش فرهنگ ورزش همگانی را مد نظر قرار داده و نسبت به تولید برنامه‌های اختصاصی در این زمینه، اقدامات گسترده‌تری معمول دارند.

کد خبر 110732

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز