همشهری آنلاین: معاون آموزشی وزارت بهداشت از محرومیت یکساله پذیرفته‌شدگان دستیاری در صورت انصراف از تحصیل خبر داد

دکتر محمد علی محققی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مصوبات شورای آموزش پزشکی و تخصصی در مورد انصراف پذیرفته‌شدگان آزمون دستیاری، گفت: در گذشته کمسیون موارد خاص مهلتی برای انصراف پذیرفته‌شدگان در نظر گرفته بود؛ اما برای این دوره از آزمون دستیاری این مورد تصویب نشد، بنابراین پذیرفته‌شدگان در صورتی که انصراف دهند به مدت یکسال از شرکت در آزمون دستیاری محروم می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه رزرو برای پذیرفته‌شدگان آزمون دستیاری ممنوع است، به ممنوعیت تغییر رشته نیز اشاره کرد و افزود: تغییر رشته فقط برای پذیرفته شدگانی امکانپذیر است که نقص عضو آنها توسط کمسیون پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مورد نظر تایید شده باشد و رشته مورد نظر در دانشگاه پذیرفته‌شده وجود داشته باشد و پذیرفته‌شده نیز حدنصاب لازم آن رشته را هم کسب کرده باشد.

محققی با اشاره به ممنوعیت انتقال دستیاران در طول دوره تحصیل مگر در موارد بسیار خاص،‌ گفت: موافقت با انتقال دستیاری ممنوع و تنها در موارد بسیار خاص صورت می‌گیرد، چرا که معمولا درخواست‌ها از بخش‌های کوچک به دیگر بخش‌ها بوده و موافقت با آن موجب اختلال در ارائه خدمات درمانی آن منطقه می‌شود، بنابراین شرایط و ‌محدودیت‌های زیادی در انتقال دستیاران وجود دارد.

وی در خصوص نحوه میهمان شدن دستیاران هم اظهارکرد: دستیاران می‌توانند با موافقت دانشگاه مبدا و مقصد، یکسال به طور منقطع یا پیوسته در طول دوره دستیاری در شرایط خاص مهمان شوند، البته تصمیم‌گیری در این زمینه به دانشگاه‌های علوم پزشکی واگذار شده است.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اعلام نتایج سی‌ و هفتمین دوره آزمون دستیاری تخصصی، تصریح کرد: نتایج بسیار منطقی است و تا کنون اعتراضی نسبت به نتایج دریافت نشده است.
وی با بیان اینکه طیف نمره‌ها نسبت به سال‌های گذشته بالاتر است، اظهارکرد: اعلام اسامی50 نفر اقدامی تشویقی بود و قرار است از10 نفر، همزمان با برگزیدگان آزمون بورد تخصصی تقدیر شود.
محققی در خصوص اعلام اسامی متخلفان آزمون دستیاری، گفت: اعلام اسامی متخلفان طبق قانون ممنوع است و مجوزی در این مورد برای ما صادر نشده است.

وی با اشاره به حذف 17 نفر از متخلفین از روند پذیرش، اظهارکرد: پرونده این افراد در هیت بدوی و تجدید نظر وزارت بهداشت بررسی می‌شود و بر حسب آیین‌نامه تصمیمات لازم برای آنها اتخاذ می‌شود و حتی در صورتی که فردی هم تبرئه شود، حقوق آن محفوظ است.
معاون آموزشی وزارت بهداشت از محرومیت سه ساله متخلفان در آزمون دستیاری خبر داد و گفت: به اعتقاد بنده باید حتی مجوز طبابت متخلفین لغو شود؛ ولی این فقط بحثی اخلاقی است و ما در این موارد موظفیم تا براساس قانون عمل کنیم.

 

کد خبر 110466

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز