همشهری آنلاین: مراسم شب شعر و خاطره به مناسبت بزرگداشت شهدای حادثه هفتم تیر سال 1360 با حضور جمعی از شاعران و هنرمندان عصر امروز در تالار اندیشه برگزار ‌شد.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، این مراسم که به همت ستاد بزرگداشت شهدای هفتم تیر و با مشارکت حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، با مولودی‌خوانی محمود تاری به مناسبت میلاد حضرت علی (ع) آغاز شد و با اجرای سرود گروه همخوانی طاها ادامه پیدا کرد.

در مراسم شب شعر و خاطره دختر شهید حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین اکبری مازندرانی و خانم سرافراز همسر شهید جواد سرافراز از اعضای خانواده شهدای هفتم تیر به بیان خاطراتی از شهدای حادثه هفتم تیر سال 1360 پرداختند.

در ادامه این مراسم عباس براتی پور از شاعران معاصر کشور به شعرخوانی درباره فتنه کور دلان منافق و شهادت آیت الله بهشتی و 72 از یاران امام راحل و انقلاب پرداخت.

همچنین حاج احمد قدیریان از شاهدان فاجعه هفتم تیر نیز خاطره ای از این حادثه بیان کرد و در پایان مراسم نیز فیلم سینمایی طلا و مس به نمایش درامد.

درحادثه هفتم تیر سال 1360 آیت ‌الله سید محمد حسینی بهشتی رئیس دیوان عالی کشور، و جمعی از نمایندگان مجلس و برخی از اعضای هیات دولت، در سالن اجتماعات دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی واقع در سرچشمه تهران بر اثر انفجار بمبی به دست گروهک منافقین به شهادت رسیدند.

کد خبر 110437

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز