جمعه ۴ تیر ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: پس از وقوع سیل سنگین در ایالت های آلاگوآس و پرنامبوکو شمار قربانیان به دستکم 51 نفر رسید و در شمال شرق برزیل وضع اضطراری برقرار است.

خبرگزاری اتریش از برانکوئینها و برازیلیا گزارش داد، لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا، رییس جمهور برزیل پس از پرواز با بالگرد بر فراز منطقه از وقوع "تراژدی" سخن گفت.

وی کمک های میلیونی برای این شهرها در نظر گرفته است. پس از عبور جریان کند سیل، فقط مناطق ویران شده به جا می ماند. بسیاری از مناطق برق، آب آشامیدنی و مواد غذایی کافی ندارند.

تعداد بسیاری مفقود

آمار افراد ناپدید شده پس از وقوع سیل به شدت اصلاح شده و کاهش یافته است. مقامات در ابتدا از مفقود شدن تا 600 نفر در آلاگوآس خبر داده بودند، اما این تعداد در چند روز گذشته به 56 نفر کاهش یافته است. دلیل این اصلاح این گونه اعلام شده است که بسیاری از افرادی که تصور می شد ناپدید شده اند نزد دوستان و بستگان خود رفته و به خاطر وقوع چنین بلایی ارتباط شان با دیگر آشنایان شان به سختی میسر بود. در مناطق بحران زده حدود 150 هزار نفر به خاطر سیل خانه خود را ترک کرده اند و ده ها هزار نفر هم بی خانمان شدند.

بر مبنای تخمین اولیه از خسارت ها، سیل فقط در آلاگوآس حدود 11 هزار و 500 خانه را ویران کرده است. 79 پل هم آسیب دیده اند و در ایالت پرنامبوکو هم بیش از 2000 کیلومتر جاده بر اثر سیل تخریب شده اند. ماموریت ارتش و نیروهای امدادی هم آغاز شده تا محموله های کمکی را بین مردم توزیع کنند. در بسیاری از مناطق پل های امدادی نصب و بیمارستان صحرایی مستقر شده است. کل اندازه این فاجعه ظرف چند روز آینده و زمانی که سطح آب فروکش کند، قابل برآورد خواهد بود.

کد خبر 110384

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز