گروه اجتماعی - علی‌اصغر محمدی: پس از کش و قوس‌های فراوان در‌باره سرانجام آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش، امسال نیز این آموزشکده‌ها مانند سال‌های گذشته دانشجو می‌پذیرند و داوطلبان برای ثبت‌نام در آزمون ورودی این آموزشکده‌ها از 15 تا 22 تیر‌ماه مهلت دارند.

معاون سازمان سنجش اعلام کرد: متقاضیان آزمون دوره‌های کاردانی پیوسته نظام جدید(آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش غیر‌انتفاعی و غیردولتی) سال89 می‌توانند برای ثبت‌نام به‌صورت اینترنتی به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.

به گفته ابراهیم خدایی، ظرفیت آزمون امسال حدود 90هزار نفر است که از این تعداد بیش از 35هزار نفر در دوره‌های روزانه آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و بیش از 50هزار نفر نیز در مؤسسات غیر‌انتفاعی و غیر‌دولتی پذیرفته خواهند شد.

وی در باره اعلام نشدن ظرفیت برای دوره‌های شبانه نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش ظرفیتی برای این دوره‌ها اعلام نکرده، سعی کردیم با ظرفیت‌سازی در مؤسسات غیرانتفاعی، ظرفیت این رشته‌ها را افزایش دهیم.

معاون سازمان سنجش گفت: داوطلبان برای دریافت کارت اعتباری و دفترچه آزمون می‌توانند به دفاتر پستی مراجعه کرده و با پرداخت 5 هزار و 500تومان، کارت اعتباری و دفترچه آزمون را دریافت کنند.

وی اظهار کرد: افزون بر آن داوطلبان می‌توانند با پرداخت یک هزار و 500تومان علاقه‌مندی خود را به دوره‌های غیرانتفاعی و غیر‌دولتی اعلام و کارت مربوطه را نیز دریافت کنند. همچنین دریافت کارت اعتباری و دفترچه آزمون از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش امکان پذیر است.

آزمون کار‌دانی آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش غیر‌انتفاعی و غیردولتی امسال، روز جمعه 26 شهریور‌ماه برگزار خواهدشد. به گفته خدایی، با توجه به این تاخیر سال تحصیلی پذیرفته‌شدگان آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش غیر‌انتفاعی و غیر‌دولتی با یک ماه تاخیر آغاز خواهد شد. اطلاعیه این سازمان درخصوص شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی و نحوه ثبت‌ نام از داوطلبان، 7 و 14تیر‌ماه از طریق نشریه پیک‌ سنجش اعلام می‌شود.

کد خبر 110317

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز