همشهری‌آنلاین: مردم استان گلستان در اولین روز فصل تابستان شاهد وزش شدید باد، رعد و برق، بارندگی سیل آسا و کاهش محسوس دمای هوا بودند.

به گزارش سازمان هواشناسی به نقل از روابط عمومی استان گلستان: از ظهر روز سه‌شنبه اول تیر ماه 1389 سامانه کم فشار جوی به تدریج استان گلستان را تحت تاثیر قرار داده و از غرب استان با افزایش ابر و وزش باد آغاز گردید.

در مرکز استان (گرگان) از حدود ساعت 14:00 بارندگی‌های رگباری همراه با رعد و برق آغاز و در برخی نقاط باعث نگرانی مردم و آب گرفتگی خیابان ها و معابر گردید. با رشد و نمو ابرهای کومولی فرم، در آسمان به تدریج شرق استان نیز از شرایط مشابه ای برخوردار گردید.

میزان بارش در گنبد کاووس 4/43، آزادشهر 22، خوش ییلاق 38، خان ببین 19، مراوه تپه 8/7، رامیان 5/19، بندر گز 34، علی آباد کتول 4/44، کلاله 9/45، گالیکش 33 و در هاشم آباد گرگان 8/15 میلی متر گزارش شده است.

بیشترین میزان بارندگی در آیمر به میزان 55 میلی متر ثبت شده است.

بارندگی‌های روز گذشته خوشبختانه خسارت جدی و جانی بر جای نگذاشته ولی با این حال باعث بروز مشکلاتی از جمله موارد ذیل گردیده است:

- بستن جاده مینو دشت به گالیکش به مدت یک ساعت، که توسط پلیس راه صورت گرفت.
- بستن جاده گرگان به روستای ییلاقی زیارت ( در جنوب گرگان ) که توسط اداره راه و ترابری استان از ساعت 17 سه شنبه تا ساعت 7 صبح چهارشنبه 2/4/1389 صورت گرفته است.
- یک دستگاه تراکتور در تیل آباد ( از توابع آزاد شهر ) توسط آب برده شد.
- به سقف تعدادی از خانه ها در منطقه قره بلاغ ( از توابع علی آباد کتول) آسیب وارد آمده است.
- شکستن درخت ها و خرابی دیوار در منطقه گنبدکاووس را به دنبال داشته است.
- افتادن تیرهای برق و قطع برق نیز از کلاله گزارش شده است.

لازم به ذکر است بیشترین سرعت باد در استان 90 کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده است. اداره کل هواشناسی استان گلستان نیز در اخطاریه ای به تاریخ 31/3/1389هشدارهای لازم را داده است. مقامات و مسئولین محلی در آمادگی کامل به سر می‌برند.

کد خبر 110306

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز