یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۷
۰ نفر

گروه حوادث: وزش باد شدید باعث جدا شدن قلعه بادی پارک پلیس از زمین و سقوط آن روی شهروندان شد

. در این حادثه 15 نفر مجروح شدند. حدود ساعت 10 پنجشنبه شب‌گذشته وقتی زنگ تلفن اورژانس و آتش‌نشانی به صدا درآمد، امدادرسانان در جریان وقوع حادثه‌ای در پارک پلیس در شرق تهران قرار گرفتند.
با حضور امدادرسانان در محل، مشخص شد که قلعه بادی پارک به خاطر شدت وزش باد از زمین جدا شده و بعد از سقوط روی مردمی که در پارک بودند، باعث مجروح شدن چند نفر از آنها شده است.

امیر مهدیانی، معاون عــمـلیات مــنطــقه 3 آتش‌نشانی در توضیح این حادثه گفت: این قلعه بادی که با کمپرسور بادی حجم آن افزایش می‌یابد، در اثر وزش باد شدید واژگون شده و تعدادی از استفاده‌کنندگان زیر لایه‌های پلاستیکی محبوس و گرفتار شده بودند.

 آتش‌نشانان با مشاهده این صحنه، با استفاده از ابزار ویژه لایه‌های پلاستیکی را بریده و محبوسان که در اثر فشار و سختی تنفس،  بی‌حال بودند را نجات دادند. به‌دنبال این حادثه، مجروحان که 15 نفر بودند با استفاده از 7دستگاه آمبولانس اورژانس به بیمارستان‌های تهران‌پارس و شهدای تجریش منتقل شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

قویدل، مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه 4 در تشریح علت حادثه گفت: قلعه‌بادی مورد نظر در فضایی به وسعت حدود 500 متر در قسمتی از پارک پلیس نصب شده و در اختیار بهره‌بردار قرار داشت و بهره‌بردار  موظف شده بود بعد از رعایت اصول ایمنی، بهره‌برداری از این فضای تفریحی را شروع کند.

اما متأسفانه شامگاه پنجشنبه گذشته وزش باد شدید و به‌وجود آمدن گردباد باعث شد که ناگهان این قلعه‌بادی از زمین جدا شود و بعد از ارتفاع گرفتن از زمین، سقوط کند.
 مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه 4 تاکید کرد: علاوه بر تعدادی از بچه‌ها که بالای قلعه‌بادی مشغول بازی بودند، تعدادی از شهروندان هم که در نزدیکی این محل مشغول صرف شام یا استراحت بودند، براثر ‌گیرافتادن زیر قلعه بادی یا ازدحام جمعیت مجروح شدند.

وی سن مجروحان حادثه را از نوزاد 5/1 ساله تا مرد 60 ساله عنوان کرد و یادآور شد: به‌دنبال این حادثه، مسئولان شهرداری منطقه با حضور در محل حادثه پیگیر ماجرا شدند که خوشبختانه تا‌کنون 12 نفر از مجروحان حادثه از بیمارستان مرخص شده‌اند و 3 نفر دیگر همچنان تحت درمان قرار دارند بنابر این گزارش در حال حاضر از سوی مرجع قضایی برای بهره‌بردار بخشی از پارک که قلعه بادی در آنجا نصب شده بود قرار قانونی صادر شده و تحقیقات تکمیلی درخصوص این حادثه ادامه دارد.

کد خبر 110089

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز