وزیر مسکن از توان دولت برای خانه‌دار کردن همه مردم خبر‌داده ولی رئیس انجمن مدیران فنی و اجرایی ایران از احتمال توقف مسکن مهر درصورت عدم‌تخصیص اعتبار مناسب خبر داد.

به گزارش ایلنا، بیژن کاموری با تأکید بر تداوم رکود در سال‌جاری، افزود: در چند ماه گذشته رشد بسیار کمی در صدور پروانه‌های ساختمانی در کشور وجود داشته است اما در ساخت‌وساز هنوز آماری که گویای رشد تولید باشد، وجود ندارد.

به‌گفته وی، هنوز قیمت‌ها بالاتر از آن است که متقاضیان به‌دنبال خرید مسکن باشند، بنابراین سرمایه‌گذاران رغبت چندانی برای حضور در این بخش ندارند.  این کارشناس مسکن ادامه داد: نقدینگی، مهم‌ترین مولفه موجود در بخش مسکن است که در حال حاضر این بخش از وجود آن محروم است.

کاموری گفت: تداوم رکود و نابسامانی بخش مسکن در بازار و تولید آن موجب شده تا نه‌تنها سرمایه‌گذاران، حاضر به سرمایه‌گذاری در این بخش نشوند بلکه از آن نیز فاصله می‌گیرند.
رئیس انجمن مدیران فنی و اجرایی ایران در ادامه از احتمال توقف مسکن مهر درصورت عدم‌تخصیص مناسب و به موقع اعتبارات بانکی خبر داد.

کاموری گفت: سطح انتظارات مردم با توجه به تبلیغات فراوان بالا رفته و دغدغه‌هایی وجود دارد که اعتبارات اعلام شده از سوی بانک‌ها متناسب با رشد مسکن مهر نباشد یا به‌موقع پرداخت نشود.  وی افزود: درصورت وقوع این اتفاق، امکان توقف در طرح مسکن مهر وجود دارد.

کاموری گفت: همچنین تقلیل هزینه‌ها در مسکن مهر موجب کاهش کیفیت ساخت و ساز مسکن مهر و در نتیجه کاهش عمر مفید آنها می‌شود. این درحالی است که ایسنا به نقل از وزیر‌مسکن اعلام کرد کشور از نظر نیروی انسانی و مصالح، همچنین تاسیسات و امکانات مشکلی ندارد و می‎توانیم تمام مردم را صاحب خانه کنیم که در این راه تمام موانع را برداشته‎ایم.

علی نیکزاد افزود: به واسطه برنامه‎های دولت در جهت کنترل و کاهش قیمت مسکن اخیرا توسط بانک مرکزی اعلام شده که بخش مسکن28.5 تا 30 درصد در کاهش نرخ تورم تاثیر داشته است.  وی تصریح کرد: در شهرها یک میلیون واحد مسکونی کسر داریم و در روستاها به حدود 500 هزار واحد نیازمندیم .

کد خبر 109875

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز