همشهری آنلاین: نمایندگان کشورمان در پایان روز نخست رقابت‌های کشتی آسیایی جوانان در هوانگشان چین، صاحب 2 مدال طلا شدند.

به گزارش ایپنا، عبدالله فولادوند و حامد اسدی، دو کشتی‌گیر لرستانی و مازندرانی با پیروزی مقابل رقبای خود در اوزان 50 و 120 کیلوگرم صاحب گردن آویز طلا شدند و با به دست آوردن این نتایج بلیت اعزام به مسابقات جهانی مجارستان را به جیب گذاشتند.
فولادوند به گفته خود عمل کرد

عبدالله فولادوند، کشتی‌گیر درودی، سال گذشته خیلی تلاش کرد تا شاید در ترکیب تیم‌ملی قرار بگیرد اما به هر شکل محمد خلیلی، کشتی‌گیر بابلی با صلاحدید کادرفنی در ترکیب تیم قرار گرفت و در هر دو میدان آسیایی و جهانی با یک شکست از دور رقابت‌ها کنار رفت. نماینده لرستانی که به فکر جبران بود با آمادگی خوبی به مصاف حریفان خود رفت. او ابتدا در 3 تایم حریفی از ژاپن را شکست داد، در دور دوم نیز موفق شد در 2 تایم بر نماینده ازبکستان غلبه کند، فولادوند در دیدار نیمه‌نهایی برابر کشتی‌گیر قزاقستان برتر میدان شد و به فینال راه یافت. وی برای کسب مدال طلا در مبارزه پایانی با ضربه فنی از سد کشتی‌گیر ویتنامی گذشت و قهرمان شد و نماینده ویتنام در جای دوم ایستاد. در این وزن نمایندگان قرقیزستان و ژاپن به طور مشترک سوم شدند.

در وزن 120 کیلوگرم نیز حامد اسدی، کشتی‌گیر مازندرانی در مسابقه نهایی که چینی‌ها امیدوار بودند نماینده کشورشان برتر میدان شود، با اعتماد به نفسی که داشت در 2 تایم این حریف را نیز شکست داد و به مدال طلای وزن آخر دست یافت. در این وزن که مسابقات آن به صورت دوره‌ای برگزار شد، پس از اسدی کشتی‌گیران قزاقستان و چین دوم و سوم شدند.

مسابقات اوزان 55، 60، 66، 74، 84، و 96 کیلوگرم یکشنبه(23 خرداد) برگزار می‌شود.

کد خبر 109539

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز