جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۳
۰ نفر

امیر بهادری نژاد: شرح ماجرا- پنجشنبه بعدازظهر(20 خرداد): دست یکی از کارکنان کارگاهی در یکی از شهرستان‌های حاشیه تهران زیر دستگاه پرس می‌رود و 3 انگشت دستش قطع می‌شود.

چند دقیقه بعد- بیمارستان شهرستان مورد نظر از انجام پیوند به‌دلیل کمبود امکانات و نبود پزشک متخصص معذور است و تنها به پانسمان دست بیمار اورژانسی بسنده می‌کند.

2 ساعت بعد- بیمار با خودروی شخصی همراهان خود به تهران می‌رسد و پس از سرگردانی میان چند بیمارستان سرانجام به بیمارستانی واقع در غرب تهران معرفی می‌شود.

مشکل- خوشبختانه در این بیمارستان، هم تجهیزات انجام پیوند وجود دارد و هم پزشک متخصص و اتاق عمل آزاد اما تنها مانع بر سر انجام پیوند، 20‌میلیون تومان پول ناقابل است که باید به‌عنوان بیعانه نزد بیمارستان قرار داده شود.

سؤال- شما فکر می‌کنید عصر یک پنجشنبه بهاری، چند نفر در کشور وجود دارند که 20‌میلیون تومان پول نقد در خانه داشته باشند؟به هر حال بیمارستان مورد نظر به 10‌میلیون بیعانه راضی می‌شود و 10‌میلیون دیگر را چک می‌گیرد.

ماجرایی دیگر، پنجشنبه شب- پیرزنی 80‌ساله به‌دلیل دل‌درد شدید و فشار خون بالا به بیمارستانی در شمال غرب تهران مراجعه می‌کند اما پذیرش بیمارستان برای بستری کردن او یک میلیون تومان بیعانه می‌خواهد. سرانجام با پیگیری فرزندان پیرزن و سفارش چند پزشک که در آن بیمارستان مشغول به کار هستند، بیمارستان به 300‌هزار تومان بیعانه راضی می‌شود.

نتیجه-  از این دو ماجرا می‌توان اینگونه نتیجه‌گیری کرد:

1- اگر فردی پولدار هستید اما پول خود را در بانک گذاشته‌اید، سعی کنید روزهای تعطیل و پس از ساعت کاری بانک‌ها مریض نشوید و به بیمارستان مراجعه نکنید.

2- اگر پولدار هستید، دست‌کم 20‌میلیون پول نقد در خانه و در یک جای مطمئن پنهان کنید چون در صورت مراجعه به بیمارستان حتما به کارتان خواهد آمد.

3- اگر هم پولدار نیستند سعی کنید نه تنها در روزهای تعطیل بلکه در هیچ‌یک از روزهای سال بیمار نشده و به شعاع یک کیلومتری بیمارستان‌ها هم نزدیک نشوید.

کد خبر 109415

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز