چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۷:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: عضو هیئت مدیره برج الکترونیک شیراز از راه‌اندازی مرکز داده (دیتا سنتر) این برج تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این مرکز میزبانی تمامی سایت‌های ایرانی در داخل کشور ممکن می‌شود.

مجتبی جبرئیلی در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه خدمات مرکز داده و کال سنتر برج الکترونیک شیراز به زودی راه اندازی می شود گفت: ارائه این خدمات در قالب میزبانی سایتهای ایرانی در داخل و خارج از کشور است و این مرکز مخاطبان جهانی خواهد داشت. {دیتا سنتر ملی تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد}

وی با بیان اینکه دیتا سنتر و کال سنتر (مرکز تماس) برج الکترونیک شیراز در مرحله آغاز فعالیت قرار دارد ادامه داد: تمامی استانداردهای بین المللی در این مرکز بکار رفته است و با وجود دو مسیر مجزای فیبرنوری و سیستمهای پشتیبان در نظر گرفته شده برای این مرکز، احتمال قطعی سرویس تقریبا به صفر می‌رسد.

جبرئیلی با تاکید بر اینکه این مرکز تا دو ماه آینده آماده سرویس‌دهی خواهد بود افزود: تعرفه های میزبانی سایت‌های اینترنتی بزودی نهایی و اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت این مرکز از لحاظ پردازش و ذخیره سازی اطلاعات و پهنای باند به صورت نامحدود قابل افزایش است، گفت: مرکز داده برج الکترونیک شیراز با فیبر نورى از دو مسیر مستقل به مخابرات متصل شده و با واسطه یکى از شرکتهاى  ISDP، عرض باند وسیع اینترنت را تا چند صد مگابیت ارائه مى‌کند.

عضو هیئت مدیره برج الکترونیک شیراز با بیان اینکه این دیتاسنتر به عنوان مرکز داده اصلى جنوب کشور فعالیت مى‌کند و به عنوان سایت پشتیبان مراکز داده در تهران و سایر شهرستانها نیز عمل خواهد کرد افزود: به جز سازمانها و نهادهاى مستقر در برج الکترونیک شیراز، این دیتاسنتر میزبان اطلاعات بانکها و سازمان‌هاى دولتى جنوب کشور نیز خواهد بود.

برج الکترونیک شیراز به عنوان نخستین برج الکترونیک کشور با هدف گسترش زیرساختهاى فناورى اطلاعات و ارتباطات کشور در اردیبهشت ماه سال 88 و با هزینه‌اى بالغ بر ۱۶۰میلیارد ریال در شیراز راه‌اندازى شده است.

کد خبر 109292

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز