گروه سیاسی:‌ دبیر شورای‌عالی امنیت ملی، پیشنهاد کرد کشتی‌های حامل کمک‌های مردمی با همکاری کشورهای منطقه از خلیج‌فارس راهی غزه شوند.

علی العیساوی، رئیس مجلس عمان نیز که در تهران با سعید جلیلی دیدار و گفت‌وگو می‌کرد، از پیشنهاد جلیلی استقبال کرد.در این دیدار نماینده مقام معظم رهبری در شورای‌عالی امنیت ملی و دبیر این شورا، با اشاره به حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به ناوگان آزادی غزه گفت: دفاع از فلسطین، دفاع از آزادی و حقوق همه ملت‌هاست و امروز ما شاهد آغاز حرکت جهانی برای دفاع از مردم فلسطین هستیم.

جلیلی ادامه داد: در زمینه خلع سلاح نیز یک مطالبه جهانی برای خلع سلاح قدرت‌ها به‌ویژه رژیم صهیونیستی آغاز شده است که نمونه‌ آن را در محکومیت اسرائیل در کنفرانس بازنگری ان‌پی‌تی مشاهده کردیم.

رئیس مجلس عمان هم با حمایت از دستاوردهای هسته‌ای صلح‌آمیز ایران، سرآغاز پیشرفت‌های ایران را در زمینه‌های مختلف، نهضت امام خمینی(ره) معرفی کرد و ایشان را سرمنشأ تغییرات اساسی در منطقه از جمله دفاع از حقوق مردم فلسطین دانست. العیساوی با اشاره به حماقت رژیم صهیونیستی در موضوع حمله به کاروان آزادی، این فرصت را عاملی برای وحدت بیشتر کشورهای اسلامی دانست.

کد خبر 109184

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز