یکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۳
۰ نفر

فرمانده پلیس راه کشور اعلام کرد: در صورتی که رانندگان 6‌تخلف حادثه‌ساز را تکرار کنند، از نظر حالات روحی و روانی به پزشک مورد نظر معرفی می‌شوند

تا از آنان تست اعتیاد، مصرف قرص روانگردان و استفاده از الکل گرفته شود.

سردار محسن بیگی با اعلام برنامه‌های پلیس در طرح تابستانی گفت: تنها صدور برگه جریمه و توقیف خودرو بازدارنده نیست.وی اظهار داشت: با واقع شدن ماه رمضان در نیمه تابستان، میزان سفرهای تابستانی در سال‌جاری کاهش می‌یابد. در طرح تابستانی امسال مهم‌ترین اولویت پلیس شناسایی و ساماندهی نقاط حادثه‌خیز برای کاهش تصادفات و مرگ ومیر است.

سردار بیگی افزود: احتمال می‌رود با جابه‌جا شدن زمان سفر، بار ترافیکی مضاعفی در ایام قبل و بعد از ماه رمضان در محورهای کشور به‌وجود آید.فرمانده پلیس راه کشور گفت: دستورالعمل طرح تابستانی امسال تهیه و تدوین شده و طی هفته‌های آینده به نیروهای عملیاتی ابلاغ می‌شود.

سردار بیگی در ادامه با اشاره به استاندارد نبودن جاده‌های کشور گفت: در حال حاضر جاده‌های کشور ویژگی‌های کامل یک جاده استاندارد را ندارند و برای عبور رانندگان متناسب نیستند.‌ همچنین بسیاری از راه‌های کشور از نظر شیب، عرض و علائم، مشکلات فنی دارند  و از تمام خصوصیات لازم برای یک جاده استاندارد برخوردار نیستند.

وی اظهار داشت: در سال‌های اخیر و در تعطیلات نوروزی سال‌89 شاهد رعایت دقیق مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی مردم بودیم. در برنامه سوم توسعه، میانگین رشد تلفات جاده‌ای 3/11‌درصد بود که این رقم در برنامه چهارم توسعه به میانگین 5/2درصد رسید و حدود 9‌درصد کاهش داشت.

فرمانده پلیس راه کشور افزود: در مدت برخورد جدی پلیس با 6 تخلف حادثه‌ساز که ارتباط مستقیمی با انضباط اجتماعی، ترافیکی و پیشگیری از حوادث جاده‌ای دارد، به نتایج مطلوبی در کاهش آمار حوادث دست یافته‌ایم. در مرحله اول، پلیس در برخورد با این رانندگان اقدام به صدور برگه‌های جریمه با حداکثر قیمت مجاز در قانون کرده و سپس درصورت لزوم اقدام به توقیف وسیله نقلیه می‌کند.

کد خبر 109075

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز