همشهری‌آنلاین: مراسم بیست و یکمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی در مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) ادامه دارد

براساس گزارش خبرنگاران ایرنا، علیرغم اینکه مراسم بیست و یکمین سالگرد ارتحال امام راحل با سخنرانی رییس جمهوری آغاز شده، اما هنوز خیل جمعیت عزادار در حال ورود به حرم مطهر امام خمینی(ره) هستند

این گزارش حاکیست: در حال حاضر محوطه های بیرونی حرم مطهر مملو از جمعیت عزادار است و این درحالی است که سیل جمعیت همچنان در حال ورود به حرم مطهر می باشند.
گروهی از مردان و زنان عزادار و زائران امام راحل در حالی که عکس امام خمینی(ره) را با زمینه مشکی به لباس‌ها و چادرهایشان نصب کرده‌اند، گروه گروه در حال ورود به حرم مطهر هستند.

میهمانان خارجی شرکت‌کننده در این مراسم نیز در محوطه بیرون حرم مشغول عکسبرداری از فضای بیرونی حرم هستند

زائران و دلسوختگان امام خمینی (ره) با شعار جانم فدای رهبر در صحن مصطفی خمینی تجمع کردند

"خامنه ای خمینی دیگر است؛ ولایتش ولایت حیدر است"؛ "مرگ بر ضد ولایت فقیه"؛ "‌مرگ بر آمریکا"؛ "مرگ بر اسراییل" از شعارهایی است که زائران در صحن حاج آقا مصطفی حرم مطهر امام (ره ) سر می‌دهند

به گزارش خبرنگار ایرنا، زائران حاضر در صحن آقا مصطفی با سر دادن شعار " ای پسر فاطمه منتظر تو هستیم" خواستار حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در صحن شدند.
بر اساس این گزارش، درحالیکه صحن سید مصطفی خمینی (ره) مملو از زائران عاشق امام راحل است، زائران حرم مطهر با سردادن شعارهای مختلف، فضای صحن آقا مصطفی را شور انگیز کرده اند.

"وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند شسکتم دهد"، "ای رهبر آزاده، آماده ایم آماده"، "خامنه‌ای نگهدار، اباالفضل علمدار" و "حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست" از جمله شعارهایی است که زائران حاضر در بیست و یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) سر می دهند

سخنان مقام معظم رهبری

رهبر معظم انقلاب اسلامی بهترین شاخص انقلاب را امام خمینی (ره) و خط ایشان دانستند و تاکید کردند:

نباید برای خوشامد این و آن برخی مواضع حقیقی امام را انکار کرد و مخفی نگه داشت، این فکر غلطی است که برخی تصور کنند با پنهان کردن مواضع صریح امام، پیروان و علاقمندان ایشان بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حضرت آیت الله خامنه‌ای که در خطبه نخست نماز جمعه و در اجتماع باشکوه عزاداران امام خمینی (ره) در حرم مطهر ایشان سخن می گفتند، به تبیین خط اصیل امام پرداختند و بر ضرورت تعیین شاخص برای مقابله با انحراف انقلاب تاکید کردند و در این رابطه امام را بهترین شاخص و معیار برشمردند.

ایشان با تاکید بر اینکه کسانی که در پی تغییر هویت انقلاب بر می‌آیند معمولا با پرچم رسمی و تابلو به صحنه نمی آیند، تاکید کردند: حتی گاهی با طرفداری از حرکت انقلاب اقدام و اظهار می کنند تا انقلاب از جهت گیری خود دور شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید براینکه دشمنان امام و انقلاب سعی می‌کنند با منحرف کردن انقلاب آن را از پای درآوردند اظهار داشتند: اگر شاخص‌ها روشن باشد می توان انحراف را شناسایی کرد و اگر کسی در جهت انحراف کار کند، در توده مردم شناخته می شود و درصورت نبود شاخص، خطر انحراف جدی خواهد شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه هویت و مبانی فکری امام در سخنرانی‌ها، نامه ها و وصیت نامه ایشان مشخص است، اظهار داشند: همین ها دنیا را تکان داد و توده های عظیم را مشتاق ملت ایران و بسیاری را پیرو ملت ایران کرد.

ایشان با تاکید بر اینکه سلب هویت از امام خدمت به امام نیست، تصریح کردند: این مبانی فکری موج سهمگینی را علیه غارتگری غرب و یکه‌تازی آمریکا بوجود آورد؛ این کج اندیشی است مواضع امام را انکار کنیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه خاطر نشان کردند: بعضا کسانی این کار را انجام می دهند که روزگاری جزو مروجان افکار امام بودند.

کد خبر 108932

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز