سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به رویکرد جالب توجه مردم ایران به اسامی و القاب بانوی دو عالم حضرت فاطمه(س) اعلام کرد

که  بررسی آمار نامگذاری ایرانیان در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور نشان می‌دهد: اسامی و القاب حضرت فاطمه(س) بیشترین انتخاب نام ایرانیان برای فرزندان دختر خود بوده است. بنابراین گزارش، نام «فاطمه(س)» در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور نشان می‌دهد، 3میلیون و 936هزار و 69 بار تا پایان اردیبهشت سال89 تکرار شده است. در همین مدت «زهرا» 2میلیون و 648 هزار و 669، «ریحانه» 145 هزار و 100 و «محدثه» 160 هزار و 439 بار تکرار شده است. 

سازمان ثبت احوال به‌منظور بررسی تحولات اجتماعی کشور بریده زمانی جدیدی از میزان انتخاب این اسامی در کشور منتشر کرده است که دوره‌های زمانی 10ساله را از پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران شامل می‌شود.

سازمان ثبت احوال ضمن انتشار این بریده زمانی برای میزان نامگذاری در کشور تأکید کرد که پذیرای پیشنهادهای محققان و پژوهشگران در حوزه بررسی تحولات اجتماعی کشور است. همچنین بنا بر اطلاعات پایگاه جمعیتی کشور، انقلاب اسلامی نام «روح‌الله» را در فرهنگ نامگذاری ایرانیان وارد کرده است.

نام «روح‌الله» در دهه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی 2هزار و 528 بار تکرار شده که بررسی‌ها نشان می‌دهد، تکرار این نام در دهه اول پیروزی انقلاب 17هزار و 348 مورد بوده است.

کد خبر 108798

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز