همشهری آنلاین: علی‌رضا حیدری، مراد محمدی و علی اصغر بذری کشتی‌گیران آزاد کار کشورمان با غلبه بر حریفان خود به فینال اوزان 96، 60 و 74 کیلوی مسابقات کشتی بازی‌های آسیایی دوحه راه پیدا کردند.

به گزارش ایسنا در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های کشتی آزاد و در وزن 96 کیلوگرم، علیرضا حیدری، کاپیتان تیم ملی ایران به مصاف وانگ یوان یوان از چین رفت و در حالی که در تایم اول با زیرگیری و فتیله پیچ چهار بر یک پیروز شده بود، در تایم دوم با فن «سروته یکی مخالف» پشت رقیبش را به تشک دوخت تا به مسابقه پایانی برسد.

حریف حیدری در این مرحله اولگ کالاگوف از ازبکستان است که در یک کشتی نزدیک در سه تایم الکسی کروپنیاکوف قرقیزی را شکست داد. حیدری پیش از این تیمورازتیگیف از قزاقستان را چهار بر صفر و نارندر هندی را پنج بر صفر از پیش رو برداشته بود.

مراد محمدی و اصغر بذری نیز در وزن‌های 60 و 74 کیلوگرم فینالیست شدند. محمدی در دور اول و در مصاف با القبیسی از امارات تایم اول را 7 بر صفر به سود خود پایان داد و در تایم دوم نیز در یک مبارزه یک طرفه به پیروزی 6 بر صفر رسید. قهرمان امسال جهان در دور بعد به مصاف ری یونگ چول دارنده‌ی دو مدال طلا و یک نقره آسیا از کره‌ی شمالی رفت و در سه تایم به برتری رسید.

 محمدی در تایم اول از حریف خود کنده خورد و سه بر یک مغلوب شد اما، در تایم‌های دوم با زیرگیری‌های پیاپی با نتایج شش بر یک و سه بر یک به پیروزی رسید. پیش از این محمدی مقابل این کشتی‌گیر سرسخت کره‌ی شمالی دو شکست و یک پیروزی داشت که با این برد، توانست با او بی‌حساب شود. گائوفنگ از چین حریف محمدی در نیمه نهایی بود که ملی‌پوش وزن 60 کیلوگرم ایران در یک کشتی برتر با نتیجه‌ی 8 بر یک به پیروزی رسید.

همچنین اصغر بذری، نایب قهرمان وزن 74 کیلوگرم جهان در دور اول به مصاف مندسایخان میاگمار از مغولستان رفت و در دو تایم با نتایج مشابه دو بر صفر به پیروزی رسید. او در دور دوم در مصاف با کونیهیکو اوباتا از ژاپن در دو تایم با نتایج مشابه 3 بر صفر پیروز شد تا به نیمه نهایی برسد.

 بذری برای رسیدن به فینال در یک مسابقه‌ی نفس‌گیر برابر سوسلان تیگیف، نفر سوم جهان از ازبکستان قرار گرفت و در دو تایم به برتری رسید. بذری تایم اول را با زیرگیری بی‌نقص خود یک بر صفر برنده شد و در تایم دوم با زیر عالی و به پل بردن حریف سه بر یک پیروز شد تا این مسابقه‌ی حساس را به سود خود پایان دهد.

بذری در فینال با کشتی‌گیری از کره مصاف خواهد کرد.

کد خبر 10857

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز