گروه حوادث: استفان گریفیت عجیب‌ترین جنایتکار سریالی انگلیس است که در روزهای گذشته نامش تیتر اول مطبوعات بریتانیا و حتی جهان شده است.

این مرد بر خلاف بیشتر قاتلان سریالی، یک دانشجوی حقوق است که درباره قتل‌های سریالی زنان و خودکشی، تحقیقات گسترده‌ای انجام داده است.ماه ژوئن پارسال- خرداد ماه گذشته- با ناپدید شدن یک زن خیابانی 43 ساله به نام سوزان ورشوث، تحقیقات پلیس بلفورد انگلیس برای یافتن ردی از این ماجرا آغاز شد اما یک هفته بعد درحالی‌که پلیس نتیجه‌ای از تحقیقات در این باره به دست نیاورده بود، زن خیابانی 31ساله‌ای به‌نام شلی آرمیتاژ نیز به شکلی مشابه ناپدید شد.

اما تحقیقات درباره ناپدید شدن این زن هم به نتیجه‌ای نرسید تا اینکه  کارآگاهان جنایی پلیس با بررسی این پرونده دریافتند که هردو زن ناپدید شده معتاد به مواد‌مخدر بوده و ارتباط نزدیکی با یکدیگر داشته‌اند. اما پلیس هرگز نتوانست به راز ناپدید‌شدن آنها پی ببرد.

یک قاتل سریالی

جمعه گذشته درحالی‌که تحقیقات درباره ناپدید شدن این دو زن همچنان ادامه داشت کارآگاهان پلیس جنایی در جریان ناپدید شدن زن 36ساله‌ای به نام سوزان بلیمر قرار گرفتند.

این زن نیز مانند 2 قربانی قبلی یک زن خیابانی و معتاد بود وبا آنها دوست بود. تنها یک روز پس از آغاز تحقیقات برای یافتن ردی از این زن، کارآگاهان جنایی پلیس بلفورد جسد تکه تکه شده این زن را در نزدیکی خانه‌اش در داخل رودخانه آمز کشف کردند.

تصویر قاتل در دوربین مداربسته

با کشف جسد، پرونده ناپدید شدن زنان خیابانی وارد مرحله تازه‌ای شد و از آنجا که مقتول یک زن خیابانی بود کارآگاهان به بررسی ارتباط‌های او پرداختند.درحالی‌که ماموران سرگرم بررسی آخرین تماس‌های این زن بودند،  نگهبان ساختمانی در نزدیکی محل سکونت این زن، به تصاویری دست یافت که توسط دوربین مداربسته ساختمان ضبط شده بود.

این تصاویر نشان می‌داد که مقتول با مرد میانسالی سرگرم صحبت است و بعد از آن سوار بر خودروی مرد جوانی از آنجا دور می‌شوند.با این سرنخ کوچک، ماموران به نخستین مظنون این پرونده دست پیدا کردند و با بررسی فایل‌های اطلاعاتی توانستند به مشخصات این مرد ناشناس دست پیدا کنند. نام و مشخصات این مرد به سرعت در اختیار کارآگاهان دیگر قرار گرفت و در این مرحله بود که آنها دریافتند این مرد استفان گریفیت یک دانشجوی مقطع دکتری حقوق است.

از آنجا که احتمال دخالت این مرد در این جنایت‌ها بسیار بعید به‌نظر می‌رسید وی تحت نظر قرار گرفت اما وقتی بررسی‌ها نشان داد که او به احتمال زیاد قاتل سوزان بلیمر است، ماموران دوشنبه گذشته به خانه این مرد رفته واو را در مقابل چشمان حیرت زده همسایگانش دستگیر کردند.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان در بازجویی از این مرد و بازرسی خانه‌اش به مدارک بسیار مهمی درباره دخالت وی در قتل سوزان و2 زن خیابانی دیگر دست پیدا کردند. روز گذشته استفان گریفیت برای شرکت در نخستین جلسه تحقیقات مقدماتی در دادگاه برادفورد حضور یافت.

در این جلسه دادستان با بیان اینکه هر سه مقتول در نزدیکی یکدیگر و با فاصله اندکی از خانه استفان زندگی می‌کرده‌اند، گفت: ما شواهد محکمی در دست داریم که نشان می‌دهد عامل هر سه جنایت، این مرد تبهکار بوده است؛

ضمن آنکه ما در حال بررسی روی احتمال وقوع قتل‌های دیگری از سوی این مرد در مناطق دیگری به جز یورکشایر هستیم. وی افزود نکته تأسف آور این است که متهم فرزند یک مالک مشهور کمپانی‌های توزیع مواد‌غذایی فریز شده در انگلیس است.  این مرد در دانشگاه برادفورد در رشته حقوق قضایی تحصیل کرده و مطالعات تخصصی او هم در زمینه قتل‌های سریالی زنان و نیز خودکشی بوده است.

کد خبر 108514

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز