جمعه ۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک شاهزاده 33 ساله عربستان سعودی در لندن به اتهام قتل یکی از دستیارانش در یک هتل مجلل در ماه فوریه در برابر دادگاه قرار گرفت.

خبرگزاری آلمان از لندن گزارش داد، سعود بن عبدالعزیز نصیر بن عبدالعزیز آل سعود در دادگاه بدوی گفت در جریان قتل بندر عبدالله عبدالعزیز، دستیار 32 ساله خود در 15 فوریه نقشی نداشته است.

وی همچنین وارد آوردن آسیب جدی بدنی به مقتول را در حادثه‌ای که پیش از قتل اتفاق افتاده بود، تکذیب کرد.

جسد عبدالعزیز در اتاقی در هتل لندمارک در ماه فوریه در مرکز لندن پیدا شد که شاهزاده و همراهانش در سفری چهار هفته‌ای به لندن در آن اقامت داشتند.

این شاهزاده که در دادگاه از طریق مترجم از خود دفاع می‌کرد، فقط زمانی صحبت کرد که خواست درخواست خود را مطرح کند. او تا زمان دادگاه در دادگاه کیفری الد بیلی (Old Bailey) در چهارم اکتبر در بازداشت می‌ماند.

مایکل ولکایند (Michael Wolkind)، وکیل وی گفت دادگاه "پرونده کیفری را که باز کرده است که یک رابطه دوستانه منحصر به فرد را به اشتباه به مانند یک رابطه ارباب و برده تصویر می‌کند."

آل سعود از بستگان نسبتا دور ملک عبدالله، شاه عربستان سعودی است. خاندان سعود بیش از 6000 عضو دارد که از میان بیشترین نفوذ به حدود 200 شاهزاده نزدیک به شاه رسیده است.

کد خبر 108398

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز