مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۷
۰ نفر

گروه سیاسی: خبر یک جمله بود: «خرمشهر آزاد شد».

تازگی و طراوت این سه کلمه آنچنان در بستر زمان جاری است که نه تنها اکنون در بیست‌وهشتمین سالگرد فتح بلکه برای سالیان و نسل‌هایی که می‌آیند هم می‌توان این تیتر را با فعل ماضی همیشگی نوشت؛ فعلی که در گذشته اتفاق افتاده و اثرش تا هر آن روز که بتوان گفت «اکنون»، باقی است.

بازگرداندن هزاران کیلومترمربع سرزمین اشغال‌شده به صاحبان آن، «واقعه»ای نیست که هرکس هر نسبت دور و نزدیکی از واقعیت امر «موضوع»‌های خودزده خود را به آن تحمیل کند و همه یا بخشی از حقیقت فتح «دروازه‌آسمان» و تجلی اراده خداوند از مجرای اراده مردانی چون شهیدمحمدعلی جهان‌آرا را در پرده نامی و دستی و دهانی از خویشتن خود یا خویشتن دیگری بپوشاند. منطقی است که هر تلاشی در من‌ومایی کردن داستان فتح سرزمین خرمشهر، در طول حیات تاریخی بشر ابتر بماند چون خرمشهر را خدا آزاد کرده است.

اکنون در آغاز بیست‌ونهمین سال آزادی خرمشهر، نهادها و مقامات کشوری و لشکری در اظهارنظرهای جداگانه‌ای سالروز فتح خرمشهر را گرامی‌داشته‌اند.

معجزه بود

رئیس قوه قضاییه  تاکید کرد: پیروزی بزرگ مردم انقلابی ایران در جریان آزادسازی خرمشهر معجزه‌ای بود که موجب عزت و سربلندی نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران شد.

آیت‌الله صادق لاریجانی در جلسه دیروز مسئولان عالی قضایی، آزادسازی خرمشهر را نشانه قدرت ایمان دانست و ادامه داد: برحسب دیدگاه‌های مادی، کشوری که در آغازین روزهای پس از انقلاب عظیم خود قرار دارد و هنوز ساختارهای سیاسی، اجتماعی و مهم‌تر از همه نظامی آن درابتدای راه است، نمی‌توانست در چنین نبردی به پیروزی برسد اما از نگاه معنوی و با توکل بر خداوند، چنین پیروزی‌هایی غیرممکن نیست و این پیروزی که وعده الهی بود، محقق شد.

حضور یکپارچه و قوی

وزیر دفاع نیز در آستانه سالروز فتح خرمشهر گفت: سوم خرداد معلول حضور یکپارچه و قوی بسیجیان در عملیات بزرگ و سرنوشت‌ساز بیت‌المقدس است. احمد وحیدی که در حاشیه گردهمایی بسیجیان ادارات و سازمان‌های دولتی برای خبرنگاران سخن می‌گفت و ایسنا خبر آن را منتشر کرد،

تاکید کرد: نقش بسیجی نقش بی‌بدیلی است که در همه عرصه‌ها حضور و نقش‌آفرینی‌اش را به اثبات رسانده است. او ادامه داد: بسیجیان در همه حوزه‌ها از جمله حوزه تولیدات نظامی و جنگ افزاری نقش مهمی داشته‌اند و اصولا این تفکر بسیجی است که چنین قدرتی را ایجاد می‌کند تا بتوانند محصولات مهمی در حوزه صنایع دفاعی آن هم در زمان کم به بهره‌برداری برسانند.

آنان با این کار خود در برابر تهدیدهای دشمن عرض ‌اندام می‌کنند و این دستاوردها شامل انواع موشک‌ها، زیردریایی‌ها و سایر تسلیحات نظامی کشور است. وحیدی گفت: مقاومت لبنان با الهام از تفکر بسیجی است که در جنگ 33‌روزه بر دشمن برتری یافت یا حماس مبتنی بر همین تفکر بود که توانست در جنگ 22‌روزه رژیم صهیونیستی را شکست دهد.

نقطه آغاز شکست دشمن

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تاکیدکرد: فتح خرمشهر اوج شکست استراتژیک دشمن در منطقه است.

به گزارش ایسنا، سیدیحیی صفوی در همایش تجلیل از بانوان رزمنده و ایثارگر ادامه داد: فتح خرمشهر نقطه آغازی برای شکست‌های پی‌درپی دشمنان بود. صفوی در مقایسه شرایط فعلی با شرایط فتح خرمشهر تصریح کرد: همان ائتلافی که در دوران دفاع مقدس در برابر ملت ایران ایستاده بود امروز به‌صورت جبهه‌ای مقابل باورها و عقاید دینی ملت ایستاده است.

خاطره‌انگیز و جاوید

سپاه محمدرسول‌الله(ص) تهران بزرگ به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر،  روز مقاومت و پیروزی بیانیه‌ای صادر کرد.در بیانیه این سپاه که پیش از این با نام لشکر 27 محمدرسول‌الله(ص) شناخته می‌شد، آمده است: در تاریخ پرفراز و نشیب ملت سرافراز ایران اسلامی، سوم خرداد ماه، یادآور حماسه‌ای ماندگار، فتحی بزرگ و افتخاری والاست که بی‌شک در ذهن و دل هر ایرانی همواره خاطره‌انگیز و جاوید است.

در این بیانیه نوشته شده است:‌ فتح خرمشهر، نماد روشن مظلومیت، حقانیت، استواری و شکست ناپذیری اراده الهی ملتی بود که با نثار جان و خون خود پرچم حماسه و ایثار و عشق و اقتدار خویش را با شجاعت در خرمشهر، که شهر شهیدان و شهر مقاومت بود، به اهتزاز درآورد.

در ادامه بیانیه آمده است: سپاه تهران بزرگ با درک حساسیت و اهمیت مقطع کنونی، که مقطع نبرد و جهادی همه جانبه و هوشمندانه با استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی است، آحاد ملت بزرگ خصوصا خواص جامعه را به تقویت و حفظ بصیرت همه‌جانبه فرا‌می‌خواند.

به‌یقین بزرگ‌ترین و مؤثرترین وسیله و سلاح در برابر تهاجم نرم دشمنان قسم‌خورده، بصیرتی است که همواره مقام معظم رهبری مدظله‌العالی، هوشمندانه و دردمندانه آن را فریاد کرده‌اند و از همگان طلبیده‌اند.

تحقق وعده الهی

ستاد کل نیروهای مسلح نیز به مناسبت سالروز 3 خرداد بیانیه‌ای صادر کرد.
در این بیانیه که فارس بخش‌هایی از آن را منتشر کرد، آمده است: فتح خرمشهر، نشان پیروزی مدیریت ولایت فقیه و حاکمیت اسلامی در یک عرصه سخت، با توکل و باور حضرت حق بود؛

نظامی برخاسته از اعتقاد به حاکمیت‌الله و در سوی دیگر میدان، نظام سلطه تمام قد ایستاده بود تا ندای حق‌طلبی و وجدان بیدار ملتی استقلال خواه را به ناجوانمردانه‌ترین روش‌های ممکن در نطفه خفه کند و اینجا بود که شاهد تحقق وعده الهی بودیم.

دفتر قطور خاطرات ملت

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز در اطلاعیه‌‌ای با گرامیداشت روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی آورده است: خلق حماسه سوم خرداد یادآور رشادت‌ها و ازجان‌گذشتگی‌های جوانان میهن اسلامی است که شهدای عزیز و گرانقدرمان با اهدای خون‌های پاک و بذل جان‌های مطهر خود این حماسه عظیم را در تاریخ افتخارات ملی و دفتر قطور خاطرات ملت به ثبت رساندند.

در ادامه این اطلاعیه نوشته شده است: دلاورمردان سپاه پاسداران، ارتشیان سلحشور و بسیجیان غیور و جان بر کف این فرزندان برومند روح‌الله با اقتدا به حضرت امام خمینی (ره) حول محور وحدت‌بخش ولایت فقیه در سوم خرداد‌1361 حماسه‌ای بی‌بدیل خلق نمودند تا در امتحان الهی با بروز استعدادهای نوظهور در عرصه‌های مدیریت صحنه‌های حساس و حیاتی نظام بار دیگر سربلند و سرافراز از این امتحان سر برآورند.

اینک همان فرزندان انقلاب اسلامی با تأسی به روح ایمان، خودباوری و اتکا به خداوند قادر متعال که نشأت گرفته از همان دوران است می‌کوشند تا با تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری مدظله‌العالی و حفظ وحدت حول محور ولایت در عرصه‌های پیش‌روی خود به‌ویژه عرصه‌های علمی و فناوری، قله‌های عزت و افتخار را یکی پس از دیگری فتح کنند.

کد خبر 108070

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز