گروه شهری: همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی، برنامه‌های متنوعی از سوی مدیریت شهری در تهران برگزار می‌شود

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به مناسبت سالروز فتح خرمشهر درباره برنامه ویژه برای این ایام اعلام کرد: به مناسبت سالروز فتح خرمشهر، باغ موزه دفاع مقدس برنامه ویژه‌ای را به‌مدت 10 شب از 3 تا 12 خرداد ماه سال‌جاری برگزار می‌کند.

اکبر تشکری نیا در ارتباط با برنامه‌های باغ موزه دفاع مقدس درخصوص سالروز آزاد‌سازی‌ خرمشهر اظهار داشت: امشب به مناسبت سالروز آزاد‌سازی‌ خرمشهر، ویژه‌برنامه‌ای ترتیب داده‌ایم که شامل نمایش تئاتر و سمفونی دفاع مقدس است و به‌مدت 10 شب تا 12 خرداد ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: در این 10 شب به مناسبت فتح خرمشهر، باغ‌موزه دفاع مقدس، میزبان خانواده‌های شهدا، جانبازان و رزمندگان است.

جشن آزادی در خیابان خرمشهر

علاوه بر این،  همزمان با روز آزادسازی خرمشهر، جشن بزرگ آزادی در خیابان خرمشهر نیز برپا می‌شود.محسن پیرهادی، معاون اجتماعی - فرهنگی منطقه7 با اشاره به برپایی جشن آزاد‌سازی‌ خرمشهر در سطح منطقه گفت: 4 ایستگاه فرهنگی در خیابان خرمشهر به‌عنوان نماد خرمشهر همزمان با روز آزادسازی دایر می‌شود.

توزیع بروشور، نرم افزارهای فرهنگی و پخش سرود از برنامه‌های ایستگاه‌های فرهنگی است. به گفته پیرهادی، پخش خبر لحظه آزادسازی خرمشهر، برپایی سنگر در 4 پایگاه در خیابان خرمشهر و آذین بندی آن با عکس‌های شهدا از دیگر برنامه‌های این روز خواهد بود.

وی با اشاره به هویت بخشی این خیابان به‌عنوان نماد خرمشهر اظهار داشت: برپایی نمایشگاه دفاع مقدس یادواره رزمندگان انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های این روز است.
معاون اجتماعی - فرهنگی منطقه7 خاطرنشان کرد: با همکاری حوزه مقاومت بسیج 175 شهید موحد دانش، مراسم گرامیداشت آزاد‌سازی‌ خرمشهر بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجدالرضا(ع) با حضور خانواده شهدا برگزار می‌شود.

همچنین مجید مهنام مدیر اداره زیبا‌سازی‌ منطقه 7 هم از آذین‌بندی خیابان خرمشهر با عکس شهدا خبر داد و گفت: خیابان خرمشهر از تقاطع سهروردی و قنبر‌زاده همزمان با روز فتح خرمشهر آذین بندی شد.

وی نصب پارچه‌های رنگی و طاقه‌های پرچم ایران در خیابان خرمشهر را از دیگر ویژه‌برنامه‌های این روز برشمرد و افزود: با استفاده از ریسه‌های رنگی،  طاق نصرت و ماکت‌های مختلف، این خیابان آذین شده است.

مدیر اداره زیبا‌سازی‌ منطقه7 اظهار داشت: تا‌کنون 500 بنر با موضوع آزادسازی خرمشهر و 40 پرتابل در سطح منطقه نصب شده است.وی خاطرنشان کرد: در جشن آزادسازی خرمشهر، این خیابان و سطح منطقه با عکس شهدا آذین‌بندی می‌شود و روی پرتابل‌های سطح منطقه نیز عکس شهدا نصب خواهد شد.

نمایشگاه یادیاران

همچنین شهرداری منطقه 19 نیز با برپایی نمایشگاه یاد یاران شامل 250 تصویر از تلاش‌های رزمندگان و سرداران جنگ به استقبال این ایام رفته است. این نمایشگاه از سوی واحد بسیج شهرداری این منطقه به‌مدت یک هفته با هدف به نمایش گذاشتن ایثار و گذشت رزمندگان در خلق حماسه افتخارآمیز آزادسازی خرمشهر در ساختمان ستادی منطقه برپا خواهد بود.

کد خبر 108067

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز