یکشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۲
۰ نفر

گروه حوادث: سارق معتاد هنگام دزدیدن لوازم داخل خودرو چشمش به دختربچه‌ای افتاد که روی صندلی عقب خوابیده بود

این مرد برای سرقت النگوهای دختربچه او را ربود اما نقشه او با حضور بموقع پلیس ناکام ماند. ساعت 11 نیمه شب 31 اردیبهشت، 3 نفر از ماموران پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران به‌همراه یکی از متهمان بدحال پایگاه، راهی بیمارستانی در شهرری شدند تا این متهم تحت درمان قرار گیرد.

بعد از اینکه پزشکان درمان اولیه را انجام دادند، ماموران متهم را به‌خودروی پلیس منتقل کردند تا به پایگاه بازگردند اما در همین هنگام زن جوانی سراسیمه خود را به آنها رساند و خبر از ناپدید شدن دختر خردسالش به نام مهدیه داد.

او که حسابی دستپاچه شده بود به ماموران گفت: چند دقیقه پیش همسرم را که بیمار شده بود به بیمارستان رساندم. از آنجا که دخترم در داخل ماشین خواب بود، او را همانجا گذاشتم و همسرم را به بیمارستان بردم.

بعد از چند دقیقه وقتی به محل پارک خودرو برگشتم تا دخترم را با خودم ببرم، در کمال ناباوری دیدم که خبری از او نیست. همه جا را دنبالش گشتم اما اثری از او نبود؛ این بود که تصمیم گرفتم شما را در جریان قرار دهم.

ماموران پلیس بعد از شنیدن اظهارات زن جوان، ماجرا را از طریق بی‌سیم به ماموران کلانتری محل گزارش کردند. آنها که می‌بایست متهم را به پایگاه منتقل می‌کردند، بعد از اطمینان از اعزام یکی از تیم‌های گشتی به بیمارستان، سوار خودروی خود شدند و به‌طرف پایگاه به‌راه افتادند.

مرد مشکوک

هنوز ماشین پلیس مسافت زیادی نرفته بود که مرد جوانی توجه ماموران را جلب کرد. این مرد دختربچه‌ای را به بغل گرفته بود و در خیابان می‌دوید. ماموران که به ماجرا مشکوک شده بودند، سد راه مرد جوان شدند و به تحقیق از او پرداختند.

متهم مدعی بود این دختربچه‌ فرزند او به نام سمیراست و وی قصد دارد او را به خانه ببرد. اما ماموران که احتمال می‌دادند این دختربچه همان کودکی باشد که مقابل بیمارستان ناپدید شده بود، او را بیدار کردند تا مطمئن شوند حرف‌های مرد جوان صحت دارد.

دختربچه 4 ساله به محض بیدارشدن وقتی خود را در بغل مرد غریبه دید شروع به گریه کرد. او ‌گفت که مهدیه نام دارد و مدام مادرش را صدا می‌زد. ماموران پلیس با شنیدن نام مهدیه فهمیدند که حدسشان درست بوده و مرد جوان همان کسی است که دختربچه را ربوده است.

با مشخص شدن این موضوع، مرد آدم‌ربا دستگیر شد و همراه با دختربچه ربوده شده به پایگاه نهم پلیس آگاهی انتقال یافت. همزمان با حضور آنها در اداره پلیس، پدر و مادر مهدیه که از طریق ماموران در جریان پیدا شدن دختربچه‌شان قرار گرفته بودند، خود را به پایگاه نهم رساندند و او را تحویل گرفتند.

آدم‌ربایی برای سرقت طلا

حالا که دختربچه ربوده شده در اختیار پدر و مادرش قرار گرفته بود، نوبت بازجویی از مرد آدم‌ربا بود. این مرد 37 ساله که پیش از این هم به‌علت اعتیاد دستگیر و راهی زندان شده بود در اعترافات خود گفت: ساعاتی قبل برای سرقت لوازم داخل خودرو به مقابل بیمارستانی در شهرری رفتم.

با دیدن ماشینی که مقابل بیمارستان پارک شده بود، در آن را باز کردم تا ضبط و دیگر لوازم داخل ماشین را سرقت کنم اما در همین هنگام چشمم به دختربچه‌ای افتاد که روی صندلی عقب خوابیده بود. خواستم محل را ترک کنم که برق النگوهای دختربچه بدجوری وسوسه‌ام کرد. این بود که دختربچه را ربودم تا با انتقال او به محلی خلوت، النگوهایش را سرقت کنم اما چند دقیقه بعد پلیس سر رسید و من دستگیر شدم.

سرهنگ کارآگاه حسین عباسچیان، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه در ماه‌های قبل شکایت‌هایی درخصوص سرقت‌های طلاجات کودکان در محدوده شهرری در اختیار پلیس قرار گرفته است، این احتمال وجود دارد که سرقت‌ها از سوی متهم دستگیرشده رخ داده باشد؛ به همین خاطر شاکیان می‌توانند برای شناسایی این مرد به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 108048

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز