یکشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۵:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک شرکت آمریکایی روباتی را طراحی کرده است که به مدیران ادارات کمک می کند حتی زمانی که در اداره نیستند در محل کار خود حضور فیزیکی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این روبات که «کیو- بی» نام دارد به شما اجازه می دهد حتی زمانی که صدها کیلومتر از محل کار خود دور هستید به طور فیزیکی در اداره حضور داشته باشید و به راحتی از طریق صفحه کلید رایانه خود امورات کاری خود را کنترل کنید.

شرکت Anybots در «سیلیکون ولی» با اختراع این روبات قصد دارد رویای شیفتگان کار را به حقیقت تبدیل کند. رویای کسانی را که هرگز از کار کردن احساس خستگی نمی کنند و حتی اگر مجروح شوند از طریق ایمیل، تلفن و ویدیوکنفرانسها با همکاران و کارمندان خود تماس می گیرند.

اکنون این افراد می توانند از طریق دست راست خود که روی دو چرخ راه می رود در اداره به امورات خود رسیدگی کنند.

این دست راست، «کیو- بی» است که شبیه به اسباب بازی روباتیک کنترل از راه دوری است که چند سال قبل وارد بازار شده بود و می توانست یکسری از جملات را تکرار کند.
کیو- بی می تواند از طریق یک تداخل اینترنتی کنترل شود. این روبات از طریق چشمان خود که در حقیقت وب کم هستند می تواند از اداره، کارمندان و اعضای جلسات فیلمبرداری کند و این تصاویر را به صورت زنده و همزمان به رایانه ای که از طریق «وای- فای» به اینترنت متصل می شود ارسال و از طریق آن کنترلهای از راه دور ارباب خود را دریافت کند.

این روبات مجهز به سیستمی از حسگرهای لیزری است که از برخورد آن با افراد و اجسام جلوگیری می کنند. کیو- بی دارای سه میکروفن و یک بلندگو است که به کمک آنها می تواند صدای کسی که آن را از طریق اینترنت کنترل می کند در محیط پخش کرده و صدای افراد حاضر را برای وی ارسال کند.

براساس گزارش «پی. سی مگزین»، طول این روبات حداکثر به 175 سانتیمتر می رسد و وزن آن حدود 16 کیلوگرم است. موتور این روبات از طریق دو باتری قابل شارژ که 10 ساعت عمل می کنند تغذیه می شود.

کیو- بی از پاییز آینده به قیمت 15 هزار دلار وارد بازار می شود.

کد خبر 107932

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز