مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان اسپانیایی برای اولین بار موفق به شبیه سازی گاوهای جنگی شدند که سالانه تعداد زیادی از آنها در مبارزات سنتی گاوبازی در اسپانیا کشته می شوند.

شبیه سازی این روزها موارد استفاده فراوانی دارد؛ از تولید حیواناتی با خصوصیات خاص ژنتیکی برای استفاده های دارویی و پزشکی{تولد بز به روش آی‌وی ام، خبری خوش برای هموفیلی‌ها} گرفته، تا تولید حیواناتی با خصوصیات ژنتیکی بهتر برای بهره رساندن هر چه بیشتر به انسان.

 تولید حیواناتی که نسلشان با خطر انقراض مواجه است از دیگر موارد تولید حیوانات به شیوه شبیه سازی است. تولید گوساله ای سیاه رنگ و کوچک با پاهای خمیده که پیچیدگی های تکنولوژیکی را به رقابتهای سنتی گاو بازی در اسپانیا می افزاید از جدیدترین تلاش های محققان در تولید حیوانات شبیه سازی شده است.

Got اولین گاو جنگی شبیه سازی شده در اسپانیا است که وزنی در حدود 25 کیلوگرم دارد. پدر این گوساله از نژادی اندلوسی بوده و مادرش از نژاد گاوهای هولشتاین سوئیس است.

گروهی از دانشمندان از موسسه دامپزشکی والنسیا و مرکز تحقیقاتی پرنس فیلیپ به مدت سه سال برای دستیابی به این جاندار شبیه سازی شده تلاش کردند و اکنون پس از متولد شدن این گوساله را «موجودی کاملا سالم و به سیاهی ذغال» توصیف کرده اند. به گفته دانشمندان تولید این گوساله هزینه ای در حدود 24 هزار دلار در بر داشته است و  شیوه های کامل و بی نقص مورد استفاده در تولید این حیوان، می تواند برای شبیه سازی هر جاندار در معرض انقراضی مورد استفاده قرار گیرد.

بر اساس گزارش ایندیپندنت، شاید اکنون و پس از تولد Got طرفداران رقابتهای خشن گاو بازی درباره شبیه سازی گاوهای جنگی افسانه ای رویا پردازی کنند، اما طرفداران حقوق حیوانات نسبت به شبیه سازی این گوساله به شدت واکنش نشان داده و آن را به دلیل اینکه منجر به دستکاری ژنتیکی یک گونه از حیوانات خواهد شد محکوم کرده اند.

کد خبر 107930

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز