شنبه ۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: باشگاه فوتبال یوونتوس ایتالیا لوییجی دل‌نری، سرمربی سابق سمپدوریا را با امضای قراردادی دو ساله به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کرد.

این مربی ‪ ۵۹‬ساله ایتالیایی جانشین آلبرتو زاکرونی می‌شود که پس از اخراج چیرو فرارا در ماه ژانویه، به عنوان سرپرست، هدایت یوونتوس را بر عهده گرفته بود.

به گزارش فوتبال 3 به نقل از خبرگزاری فرانسه، دل نری که از مربیگری سمپدوریا کناره‌گیری کرده بود، مربیگری را با رساندن تیم دسته دومی کیه‌وو به مسابقات اروپایی آغاز کرد.

وی سپس با جانشینی خوزه مورینیو دوران ناموفقی را در پورتو گذراند و تنها بعد از چند هفته از سمت خود برکنار شد.

این مربی بعد از آن هدایت تیم رم در ‪ ۲۴‬بازی فصل ‪ 2005/2004 ‬را بر عهده گرفت و سپس به پالرمو رفت و دوباره به کیه‌وو بازگشت.

دل نری از سال ‪ ۲۰۰۷‬ تا ‪ ۲۰۰۹‬ در حفظ جایگاه آتالانتا در سری آ موفق عمل کرد و بعد از مدتی سرمربی سمپدوریا شد. وی اخیرا با رساندن سمپدوریا به عنوان چهارمی مسابقات سری آ، جواز صعود این تیم به رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا را به دست آورد، اما یک روز بعد استعفا داد.

تیم یوونتوس که مکان هفتمی سری آ را به دست آورده است، فقط توانست سومین و آخرین سهمیه شرکت در مسابقات فصل آینده لیگ اروپا را کسب کند.

کد خبر 107906

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز