چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۸
۰ نفر

نفیسه مجیدی‌زاده: اول: در شهر اتفاقی افتاده است.

دوباره گل‌ها آمده‌اند. درختچه‌ها، نهال‌ها و برگ‌های زینتی هم هستند. میهمان هم دارند. گل‌هایی از سرزمین‌های دیگر. گل‌های خارجی که سفر کرده‌اند و از راه دور آمده‌اند به  هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه تهران در بوستان گفت وگو.

دوم

این نمایشگاه با مشارکت 210 مؤسسه داخلی و شرکت‌های خارجی از کشورهای آلمان، اسپانیا، امارات متحده عربی، ایتالیا، بلژیک، چین، سریلانکا، فرانسه و هلند در فضایی به وسعت 9هزار متر مربع سالن سر پوشیده و 5 هزار متر مربع محوطه باز و با نمایش انواع گل‌ها و گیاهان، تجهیزات و لوازم باغبانی و کارگاه‌های تخصصی جانبی برگزار شده است.

سوم

 دکتر محمد باقر قالیباف، شهردار تهران گفته است:« باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که هر شهروند بتواند گلدانی در پشت پنجره خود بگذارد و از آن نگهداری کند. این توان در شهرداری وجود دارد که این گلدان‌ها را به شهروندان بدهد.»
به گفته قالیباف، 2 میلیون واحد مسکونی در تهران وجود دارد و اگر در پشت هر پنجره یک گلدان بگذاریم، اتفاق عظیمی در زمینه فضای سبز رخ می‌دهد.

چهارم

گل‌ها را نگاه کن. افرای چینی ده ساله، کلماتیس، بگونیای نقره‌ای، مریم‌گلی، کروتون طلایی و.... خیلی از آنها را می‌شناسیم، اما اسمشان را نمی‌دانستیم. اسم خیلی‌ها را شنیده بودیم، اما از نزدیک ندیده بودیم.
هر چه هست همه مات و مبهوت مانده‌ایم و با گل‌ها عکس یادگاری می‌گیریم. شاید روز آخر هم بیاییم گل و گلدان بخریم. شاید ما هم در زیبایی شهرمان نقشی ایفا کنیم.

پنجم

 این پسر نوجوان به نمایشگاه گل و گیاه آمده است:«اول با اجبار همراه مادرم آمدم برای این‌که او تنها نباشد، اما الان خوشحالم. کاش شهر و خانه‌مان این شکلی بود. فکر کنم آن‌وقت درس‌هایم را بهتر می‌فهمیدم.»

ششم

 «برخلاف خیلی از کشورها که از نظر گل و گیاه بازار داخلی پر رونقی دارند و هر نفر روزانه یک شاخه گل می‌خرد، در ایران به ازای هر 15نفر یک شاخه گل به فروش می‌رسد.» این را علی محمد مختاری، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران گفته است.

آخر

 آن‌قدر گل‌ها زیبا هستند که همه سایت‌ها و خبرگزاری‌ها گزارش تصویری نمایشگاه را کار کرده‌اند. جایی برای کلام نیست. نگاه کنید...

کد خبر 107734

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز