جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۷
۰ نفر

صدها نفر از آوارگان فلسطینی با برپایی تظاهراتی به مناسبت روز نکبت (روز تشکیل رژیم صهیونیستی) در مقابل مقر سازمان ملل در غزه، بر پایبندی خود به حق بازگشت به سرزمین‌شان تاکید کرده

و مخالفت خود را با راهکارهایی همچون اسکان آوارگان فلسطینی در خارج از خاک فلسطین و یا پرداخت غرامت به آنها اعلام کردند.

مردم فلسطین که 62 سال پیاپی اشغالگری و پایمال‌شدن حقوقشان را پشت سر گذاشته‌اند، این بار در حالی به استقبال شصت و سومین سالروز نکبت (تشکیل رژیم صهیونیستی) می‌روند که باردیگر مذاکراتی نافرجام و بی‌نتیجه بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی آغاز شده است.

تظاهرات‌کنندگان فلسطینی در نامه‌ای به بان‌کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، اعلام کردند هر نوع توافق برای صلح که در آن راه‌حلی برای موضوع آوارگان درج نشده باشد، قابل تداوم نیست و به موفقیت نمی‌انجامد.

این تظاهرات‌‌کنندگان موضع شفاف و بی‌طرف دبیرکل سازمان ملل متحد را در جهت اجرای اصول و قوانین بین‌المللی و قوانین حقوق بشر خواستار شده و تاکید کردند: فلسطینیان نمی‌توانند آینده خود را در جایی جز کشور و سرزمین آبا و اجدادی‌شان بنا نهند.

خضر حبیب، یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم روز گذشته در مراسمی که به‌مناسبت شصت‌ودومین سالگرد روز نکبت برگزار شد، چشم پوشی از خاک فلسطین را امری غیرممکن دانست.

وی در این مراسم که با حضور خالد البطش و تعدادی دیگر از رهبران سیاسی جنبش جهاد برگزار شد، تاکید کرد: گزینه مقاومت و جهاد راه ما برای بازگرداندن حقوق مشروعمان در رویارویی با طرح‌های سازش اشغالگران صهیونیست است. وی گفت: آینده اشغالگران در گرو شمشیرهای مجاهدان ما باقی خواهد ماند.

این رهبر جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد: طرح نیروهای استکباری برای مشروعیت بخشیدن به این رژیم با شکست روبه‌رو می‌شود. وی تاکید کرد:  طرح‌های رژیم صهیونیستی پس از 62 سال اکنون در مسیر پس‌رفت قرار گرفته و طرح جهاد و مقاومت در مسیر گسترش و پیروزی در حال حرکت است.

همچنین به مناسبت سالروز نکبت، جنبش فتح از تمامی رهبران، اعضا و طرفداران این جنبش خواسته تا در تظاهرات مردمی گسترده‌ای که قرار است روز شنبه برگزار شود، شرکت کنند. جنبش جهاد نیز از طرفداران، رهبران و اعضای خود برای مشارکت در تظاهراتی مشابه دعوت کرده است.

اداره روابط بین‌الملل سازمان آزادی بخش فلسطین نیز در بیانیه‌ای به مناسبت شصت و دومین سالروز نکبت فلسطین، حق بازگشت آوارگان فلسطینی را یکی از اصول ملی و غیرقابل چشم‌پوشی دانست.

کد خبر 107375

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز