چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۵
۰ نفر

گروه اجتماعی- علی‌اصغر محمدی: اعلام غیر‌منتظره تعطیلی روزهای 25 و 26 اردیبهشت‌ماه از سوی هیأت دولت و انتشار اطلاعیه استانداری و مخالفت دانشگاه‌ها با تعطیلی، سکوت وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و پس از آن اعلام تعطیلی دانشگاه‌ها از سوی وزیر علوم، موجب شگفتی مردم شد

یکشنبه شب 19 اردیبهشت‌ از سوی هیأت دولت اطلاعیه‌ای منتشر شد مبنی بر اینکه مراکز دولتی و آموزشی پایتخت طی روزهای 25 و 26 اردیبهشت تعطیل خواهد‌بود.

تشکیک رئیس دفتر معاون اول

روز دوشنبه، پس از آنکه این خبر در رسانه‌ها منتشر شد، رئیس دفتر معاون اول رئیس‌جمهوری آن را تکذیب کرد. محمد‌جعفر محمد‌زاده، عنوان کرد: «اخبار منتشر شده درباره تعطیلی ادارات دولتی در روز‌های شنبه و یکشنبه هفته آینده کاملا نادرست است.»

وی با تشکیک در خبر تعطیلی گفت: «تنها دلیل تعطیلی احتمالی مدارس تهران در هفته آینده جلوگیری از ایجاد مشکل برای شهروندان با توجه به برگزاری اجلاسی در سطح بالای بین‌المللی در تهران است و سایر اخبار مطرح شده کاملا کذب است.»

دومین اطلاعیه استانداری

به فاصله چند ساعت از این اظهارات، استاندار تهران عنوان کرد: «تعطیلات 25 و 26 اردیبهشت‌ماه فقط شامل مدارس و دانشگاه‌های شهر تهران است و شامل شهرهای تابعه و مراکز دولتی نیست.» سپس اظهارات استاندار در قالب اطلاعیه شماره 2942-13 مورخ 20/2/89 استانداری تهران منتشر شد.

ظهر سه‌شنبه استانداری تهران که سکان ماجرای تعطیلی 25 و 26 اردیبهشت را به‌دست گرفته با صدور دومین اطلاعیه خود اعلام کرد: « مدارس و دانشگاه‌های شهر تهران و شمیران در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده تعطیل هستند.»

ساعتی از صدور این اطلاعیه نگذشته بود که روسای برخی از دانشگاه‌های بزرگ تهران در واکنش به آن اعلام کردند که دانشگاه‌های تحت مدیریت آنها به فعالیت آموزشی خود طی روزهای فوق ادامه می‌دهند و کلاس‌ها نیز دایر خواهد‌بود. البته وزارتخانه‌های علوم و بهداشت از اظهار نظر درباره تعطیلی دانشگاه‌ها و بیان اظهارات روسای دانشگاه‌ها خودداری کردند و به‌طور ضمنی تصمیم‌گیری در این خصوص را به روسای دانشگاه‌ها واگذار کردند.

اطلاعیه سوم استانداری تهران

در حالی که این اظهارات موجب سر‌ در‌‌گمی و تعجب مردم شده‌بود، استانداری تهران با صدور سومین اطلاعیه خود در این باره اعلام کرد: «پیرو بخشنامه شماره 2944-13 مورخ 21 اردیبهشت 89 تعطیلی ایام شنبه و یکشنبه مورخ 25 و 26 اردیبهشت 89 «فقط مشمول مدارس شهر تهران و منطقه شمیرانات می‌شود».  در ادامه این اطلاعیه آمده‌است: درخصوص چگونگی تعطیلی مراکز آموزشی مراتب از طریق وزارتخانه یا دستگاه‌های مسئول اعلام خواهد شد.

دانشگاه‌های شهر تهران تعطیل شد

وزارت علوم که تا 21 اردیبهشت درباره تعطیلی دانشگاه‌ها و اظهارات روسای برخی دانشگاه‌ها سکوت کرده بود، خبر از تعطیلی دانشگاه‌های تهران داد.

وزیر علوم در واکنش به سخنان روسای دانشگاه‌ها و مخالفت آنها با تعطیلی ناخواسته اعلام کرد: «دانشگاه‌ها نمی‌توانند در زمینه تعطیلی روزهای شنبه و یکشنبه 25 و 26 اردیبهشت‌ماه مستقل عمل کنند؛ همه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهر تهران در روزهای 25 و 26 اردیبهشت ماه تعطیل هستند.»

کامران دانشجو به ایسنا گفت: از استادان خواهشمندیم کلاس‌هایی را که در این دوروز تعطیل هستند را بعدا برگزار کنند تا مشکلی برای دانشجویان پیش نیاید.

برگزاری  امتحانات پیش دانشگاهی

وزارت آموزش وپرورش نیز که نسبت به این تصمیم دولت اظهار نظری نکرده بود، شامگاه  سه‌شنبه اعلام کرد: با توجه به تعطیلی مراکز آموزشی شهر تهران در روزهای شنبه و یکشنبه 25 و 26 اردیبهشت، امتحان پیش دانشگاهی همزمان با سراسر کشور روز شنبه 25 اردیبهشت برگزار می‌شود.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در تماس تلفنی شامگاه سه‌شنبه به همشهری گفت: با توجه به اینکه امتحانات دوره پیش‌دانشگاهی به‌صورت کشوری برگزار می‌شود، امتحان دانش‌آموزان پیش‌دانشگاهی روز شنبه25 اردیبهشت در شهر تهران برگزار خواهدشد و لازم است دانش‌آموزان به این نکته توجه کنند.

کد خبر 107306

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز