پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۴
۰ نفر

علی کهن‌نسب: «امیلی دیکنسون» شاعر این‌طور می‌نویسد: شهرت یک غذای ناپایدار است، اما این باعث نشده تا حس حریصانه مردم در طول سال‌ها نسبت به آن کم شود.

در یک نگاه، چهره‌های فوتبالی مشهوری به چشم می‌خورند که تنها به خاطر موفقیت‌هایشان در مسابقات مشهور نشده‌اند، بلکه شباهت بی‌اندازه به یک ستاره دیگر به شهرت ‌آنها کمک کرده است.

اولین نامزد ما برای معرفی «لوئیس فیلیپه اسکولاری» برزیلی است که جام قهرمانی را در مسابقه‌های جام‌جهانی 2002 که در ژاپن و کره جنوبی برگزار شد، بالای سر برد.
اسکولاری شباهت قابل توجهی به «جین هکمن» بازیگر سینمای هالیوود دارد. ولی آیا اسکولاری می‌تواند به دنبال حرفه بازیگری در صفحه نقره‌ای برود و به همان موفقیت‌هایی که در عرصه ورزش رسیده در سینما نیز برسد؟

اسکولاری قبلاً  سرمربی تیم ملی پرتغال بود و تیمش در گروه‌بندی رقابت‌های یوفا در سال 2008 با تیم میزبان یعنی سوئیس هم‌گروه شد. سرمربی تیم سوئیس «کوبی کاهن» بود. مردی که بارها با ستاره سینما «جک لمون» مقایسه می‌شد. زمانی که «لمون» و «هکمن» درگیر جایزه اسکار بودند، این کوهن بود که در مسابقه فوتبال با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی
 رسید.

تراپاتونی در دو نقش

جیووانی تراپاتونی، بازیکن سابق و مربی ایتالیایی چهره‌ای فراموش ناشدنی در فوتبال اروپا و جهان در دهه اخیر است. تراپاتونی زمانی که مربی باشگاه بایرن مونیخ شد، از این که با یک بازیگر سینمای کمدی مقایسه می‌شد، چندان راضی نبود. آن هم بازیگری به نام «لیود بریج» که بالای 150 حضور در سینمای کمدی دارد.
اگر بخواهیم در مورد سینمای کمدی و طنز صحبت کنیم، «ریموند دومنش» سرمربی فرانسوی‌ها می‌تواند مورد دوم باشد. هنوز که هنوز است زمانی که به دومنش نگاه می‌کنیم، چهره زمان بازی کردن او با موهای بلند و سبیل‌های پرپشت برایمان تداعی می‌شود که با «ساچا بارون کوهن» مقایسه می‌شود.

میشائیل بالاک یا میشائیل دامون

میشائیل بالاک کاپیتان تیم ملی آلمان نیز از
این که با «مت دیمون» بازیگر آمریکایی مقایسه شود، فرار می‌کند. بدون تعارف هر دوی آنها قابل مقایسه با «رون پرلمن» و «سیلوین آرماند» هستند. میتسا، مهاجم باشگاه دپورتیو لاکرونیای اسپانیا زمانی که با والنسیا، قهرمان جام یوفا شد با «سین پن» بازیگر هالیوود مقایسه شد.
در آن سوی صحنه بی‌شک «ریکاردو گومز» مربی موناکو و «لئوناردو»ی برزیلی از این که با کارگردان‌هایی چون «الیور استون» و« رومن پولانسکی» مقایسه می‌شوند خسته شده‌اند. شباهت عجیبی نیز میان «مت لوف» خواننده راک با «سام آلاردایس» مدیر باشگاه «بلکبورن رورز» وجود دارد.

فوتبالیست های مشهور دیگری وجود دارند که شباهت عجیبی به هنرپیشه‌های مطرح دارند. «آمارا دیارا» مهاجم ساحل عاج شبیه «مایکل جکسون» مشهور است و «زلاتان ابراهیمویچ» سوئدی شبیه «یان تورپ» شناگر معروف استرالیایی است و «فیلیپ تروسیه» سرمربی مشهور فرانسوی را نیز با «جیمی کانرز» ستاره تنیس مقایسه می‌کنند.
از امروز کمی در چهره‌ها دقیق‌تر شوید؛ بی‌شک شما نیز می‌توانید شباهت‌های زیادی پیداکنید.

کد خبر 107178

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز