دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۴
۰ نفر

گروه حوادث: کیف‌قاپی‌های 2 دوست قدیمی زمانی شروع شد که آنها خیلی اتفاقی صاحب کیفی شدند که پر از پول بود

سارقان که پیش از آن ده‌ها فقره اخاذی و سرقت را مرتکب شده بودند بعد از این ماجرا کیف‌قاپی را هم به کلکسیون جرایم خود اضافه کردند. «با خودروی پرشیای دوستم از خیابان آفریقا (جردن) عبور می‌کردیم که خیلی اتفاقی کیف یک زن به گوشه میله آینه ماشین گیر کرد و ما هم با سرعت فرار کردیم. چند دقیقه بعد وقتی دیدیم داخل کیف پر از پول است، تصمیم گرفتیم کیف‌قاپی را هم به جرایم خودمان اضافه کنیم.»

اینها بخشی از اعترافات جوانی به نام هادی است که مدتی قبل با کلکسیونی از جرایم از سوی کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران دستگیر شد. تحقیقات پلیس برای دستگیری این مرد زمانی آغاز شد که ماموران گشت کلانتری 105 سنایی در حوالی میدان آرژانتین به سرنشینان یک پرشیا که با سرعت زیادی در خیابان ویراژ می‌داد مشکوک شدند و به راننده دستور ایست دادند.

وقتی مرد جوان بی‌توجه به فرمان پلیس پا به فرار گذاشت، ماموران به تعقیب خودروی او پرداختند تا اینکه دقایقی بعد این خودرو به‌علت سرعت زیاد با جدول کنار خیابان برخورد کرد و به حالت نیمه واژگون متوقف شد. به‌دنبال این ماجرا یکی از سرنشینان پرشیا پا به فرار گذاشت اما ماموران، راننده را که مردی به نام آرش بود،  دستگیر کردند.

سارق سابقه‌دار

با کشف یک چراغ گردان، بلندگو، بی‌سیم، اسلحه کمری تقلبی، شمشیر و مقداری لوازم مسروقه در این خودرو، آرش به دادسرای ناحیه 6 تهران انتقال یافت و به دستور بازپرس پرونده برای تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت.

مرد جوان در جریان بازجویی‌ها به اخاذی تحت عنوان مامور پلیس، کیف‌قاپی و سرقت‌های مسلحانه اعتراف کرد و مدعی شد که این سرقت‌ها را با همدستی هادی، همان کسی که بعد از توقف پرشیا پا به فرار گذاشت، انجام می‌داده است.

با اعترافات آرش دستور بازداشت هادی صادر شد. بررسی‌‌ها نشان می‌داد که این مرد یک مجرم سابقه‌دار است که پیش از این نیز به اتهام سرقت از منزل دستگیر و راهی زندان شده است.

با اطلاعاتی که از همدست متهم فراری به‌دست آمده بود، مخفیگاه هادی در منطقه گوهردشت کرج شناسایی و او در یک عملیات ضربتی دستگیر شد. با کشف یک قبضه اسلحه کمری در مخفیگاه این مرد، بازجویی از او آغاز شد و این مرد پرده از سرقت‌هایی که با همدستی دوستش مرتکب شده بود، برداشت.

سرقت اتفاقی

هادی به ماموران گفت: بعد از اینکه همدستم داخل خودروی پرشیا توسط ماموران دستگیر شد، با تهدید اسلحه سد راه یک خودروی پراید شدم و بعد از سرقت این خودرو از محل فرار کردم. من مطمئن بودم که پلیس در تعقیبم است؛

به‌همین خاطر پراید سرقتی را در بیابان‌های اطراف کرج رها کردم اما باز هم ماموران ردم را گرفتند و مرا دستگیر کردند. وی درباره شگرد سرقت‌هایشان توضیح داد: من و همدستم با معرفی خودمان به‌عنوان مامور به سراغ مردم به‌خصوص اتباع افغانی می‌رفتیم. سپس با این ادعا که مجوز اقامت ندارند و باید اخراج شوند، از آنها اخاذی می‌کردیم.

سرهنگ کارآگاه مهدی قزلباش، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که متهمان علاوه بر خودروی پرشیای مشکی از یک پرشیای نقره‌ای و یک روآ طوسی هم در جریان سرقت‌هایشان استفاده می‌کرده‌اند. وی از افرادی که اموالشان با این شگرد سرقت شده خواست برای شناسایی متهمان به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 107110

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز