یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۵
۰ نفر

گروه اقتصادی: با پایان مرحله نخست جمع‌آوری اطلاعات اقتصادی خانوار در سال گذشته، مسئولان از مرحله تازه اجرای این طرح در سال‌جاری خبر داده و اعلام کرده‌اند

که خانوارها از امروز می‌توانند برای تکمیل فرم مذکور به سایت مرکز آمار ایران مراجعه کنند. برای اطلاع از جزئیات اجرای این طرح با دکترعادل آذر، رئیس مرکز آمار ایران گفت‌وگو کرده‌ایم.

  • مرحله جدید تکمیل فرم اطلاعات اقتصادی چه تفاوتی با مراحل قبلی دارد؟

مرحله جدید تکمیل فرم اطلاعات اقتصادی برای خانوارهای جا مانده از طرح قبلی در سال گذشته از امروز تا 10 خرداد ماه اجرا  می‌شود و خانوارهای مذکور می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز آمار ایران نسبت به تکمیل فرم مذکور اقدام کنند.

نکته قابل توجه آن است که جمع‌آوری داده‌ها در این مرحله با سال گذشته تفاوت دارد ؛چرا که قبلا برای جمع‌آوری این اطلاعات خانوارها باید صرفا از طریق پرکردن فرم فیزیکی نسبت به این کار اقدام  می‌کردند و فرم‌های مذکور را تحویل می‌دادند اما در مرحله جدید، جمع‌آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از طریق کامپیوتر بوده و افراد سرپرست هر خانوار براساس آخرین رقم شماره ملی خود و مطابق جدول زمان‌بندی اعلام شده 3 روز فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه مرکز آمار ایران به نشانی yaraneh.amar.org.ir نسبت به تکمیل فرم اطلاعات اقتصادی خانوار اقدام کنند.

  • چه توصیه‌هایی برای خانوارهای مشمول این مرحله از طرح دارید؟

خانوارها باید همین امروز  فرم فیزیکی رایگان را از طریق دفاتر پستی، پایگاه‌های شهرستانی،  پایگاه‌های استانی یا در روستاها از طریق مراکز خدمات الکترونیکی روستایی  دریافت کرده و پس از تکمیل و انجام اصلاحات لازم یا خودشان  اطلاعات را وارد کرده و یا انجام این کار را به افراد مطمئنی بسپارند و به‌ویژه در تعریف رمز عبور به‌گونه‌ای عمل کنند که فقط خودشان یا افراد مورد اطمینان از آن اطلاع داشته باشند.

همچنین باید در نگهداری این رمز عبور مراقبت کنند چرا که بعد از این  انجام هر گونه اصلاحات یا دریافت اطلاعات براساس این رمز عبور امکان‌پذیر خواهد بود. فرم فیزیکی به‌صورت مجانی ارائه خواهد شد اما با توافق صورت گرفته با شرکت پست ورود اطلاعات فرم به کامپیوتر از طریق کافی‌نت‌ها، مراکز پستی، یا مراکز خدمات الکترونیکی روستایی و... حداکثر با پرداخت مبلغ 1500 تومان کارمزد صورت خواهد گرفت.

  • مرحله بعدی اجرای طرح  اقتصادی خانوار از چه زمانی آغاز خواهد شد؟

بعد از این مرحله به همه خانوارهایی که در سال 87 یا در مدت زمان اعلام شده، فرم را تکمیل کرده‌اند، فرصتی داده خواهد شد تا اطلاعات خود را تکمیل کنند. بنابراین مردم باید مطمئن باشند که مرکز آمار ایران فرصت کافی به همه خانوارها خواهد داد تا کسانی که مایل به تکمیل فرم اطلاعات اقتصادی خانوار هستند، نسبت به انجام این کار اقدام کنند.

  • چه ساز و کاری برای به روز شدن اطلاعات اقتصادی خانوارها پس از تکمیل و اصلاح فرم‌های مذکور در نظر گرفته شده است؟

بعد از جمع‌آوری اطلاعات اقتصادی خانوار و اتمام فرصت تکمیل فرم‌های مذکور پیش‌بینی شده تا هر چند مدت یکبار که زمان‌بندی آن توسط دولت اعلام خواهد شد مثلا هر 6 ماه یا در فصول مختلف، سیستم را باز کرده تا امکان به روز شدن و انجام اصلاحات لازم در فرم‌های اطلاعات اقتصادی خانوار فراهم شود. ممکن است در طول سال 2 تا 3 بار این فرصت برای مراجعه مردم و انجام تغییرات فراهم شود.

کد خبر 107024

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز