یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۹
۰ نفر

سانتا کلارا: مسئولان منطقه‌ای در آمریکا برای نخستین‌‌بار هدیه‌دادن اسباب‌بازی به کودکان را در رستوران‌های فست‌فود ممنوع کردند

منطقه سانتاکلارا بیش از 7/1 میلیون نفر جمعیت دارد که گزارش‌ها نشان می‌دهد یک‌چهارم کودکان آن دچار اضافه وزن هستند.به گفته مسئولان، فست‌فودها  با  دادن بسته‌های اسباب‌بازی به همراه غذا معروف به هپی‌میل در واقع بچه‌ها را فریب می‌دهند. فرماندار سانتاکلارا می‌گوید این کلک باعث می‌شود که بچه‌ها خوردن غذاهای پرکالری و چربی را به غذاهای مغذی خانه ترجیح بدهند و پدر و مادرهای خود را مجبور به رفتن به فست ‌فودهاکنند.

تشییع جنازه تبهکار با تابوت طلایی

ملبورن:  پول‌هایی که یک تبهکار استرالیایی با استفاده از قاچاق مواد مخدر به‌دست آورده بود سرانجام به دردش خورد و دوستانش جنازه او را با تابوتی طلایی دفن کردند! کارل ویلیامز که یکی از خشن‌ترین تبهکاران استرالیا به حساب می‌آمد هفته گذشته در زندان ایالتی این کشور به دست یک زندانی دیگر کشته شد.

ارزش تابوتی که وی با آن دفن شد نزدیک به 50 هزار‌دلار تخمین زده شده است. ویلیامز یکی از سردسته‌های اصلی جنگ باندهای خلافکار ملبورن در دهه 1990 به حساب می‌آید که باعث کشته شدن 36 نفر شد. این خلافکار بدنام که بیشتر عمرش را در زندان سپری کرد در آخرین حکم دادگاه به خاطر صدور دستور ده‌ها قتل، قاچاق مواد مخدر و رهبری گروه‌های گانگستری به حبس ابد محکوم شده بود.

حمله 20 هزار زنبور 

ویکتوریا: نیروهای امدادی استرالیا مجبور شدند به خاطر حمله دسته جمعی زنبورها در منطقه ویکتوریا وارد عمل شوند. قضیه از این قرار است که یکی از اهالی منطقه وقتی برای جمع کردن رخت‌های شسته‌شده‌اش به حیاط خانه‌اش می‌رود با تجمع بیش از 20 هزار زنبور بر روی لباس‌ها مواجه می‌شود و نیروهای امداد را خبر می‌کند.

کارشناسان می‌گویند پرواز دسته جمعی زنبورها در فصل بهار یک مسئله طبیعی به حساب می‌آید و احتمالا رنگ خاص لباس‌های شسته شده نظر این زنبورها را جلب کرده است. در این حمله زنبوری کسی آسیب ندیده است اما صاحبخانه به قدری از دیدن زنبورها شوکه شده است که پزشکان برای تحت نظر گرفتن این خانم، او را چند روزی در بیمارستان بستری کرده‌اند.

بلندقدترین اسب جهان

ویسکانسین  :  جیک بزرگ حالا دیگر نامش به عنوان بلند قدترین اسب جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده و برای خودش کلی بر و بیا دارد. این اسب که 9 سال از زندگی‌اش می‌گذرد اکنون با قد 82/210 سانتی‌متری‌اش به عنوان بلند قدترین اسب زنده جهان شناخته می‌شود.

جیک اکنون 7 سانتیمتر از اسبی که پیش از این رکوردار این ماده بود بلندتر است. این اسب  با وزن بیشتر از یک تن اکنون به یکی از دیدنی‌های منطقه ویسکانسین تبدیل شده و صاحبش با فروختن بلیت به بازدیدکنندگان هزینه اداره یک موسسه خیریه را تامین می‌کند.

به گفته جری گیلبرت، صاحب این اسب، جیک با وجود هیکل بزرگش رفتار بسیار خوبی با مردم دارد و در میان اهالی به عنوان یک  اسب مهربان شناخته شده  و از شهرت‌ خوبی برخوردار است.

کد خبر 106496

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز