یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۰
۰ نفر

گروه سیاسی: رئیس‌جمهور برای شرکت در نشست بین‌المللی بازنگری پیمان منع گسترش سلاح‌های کشتار جمعی، تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد

محمود احمدی‌نژاد را در پنجمین سفر به آمریکا و مقر سازمان ملل علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، بدرقه کرد. احمدی‌نژاد پیش از پرواز از مهرآباد، در پاویون این فرودگاه، برای حاضران و خبرنگاران سخنرانی کرد.

به گزارش مهر، رئیس‌جمهور با اعلام اینکه حضور ایران در اجلاس بازنگری ان‌پی‌تی گام مهمی در کمک به کشورها و ملت‌ها برای شناخت بهتر موضوع امنیت جهانی و تصمیم‌گیری مناسب‌تر است از پیشنهادها و راه حل‌های روشن و عملیاتی ایران در زمینه خلع‌سلاح و امنیت جهانی خبر داد. 

محمود احمدی‌نژاد درباره اهداف سفرش به نیویورک گفت: بزرگ‌ترین تهدید برای امنیت جهانی تولید و انباشت سلاح‌های اتمی است و بیش از 60 سال است که تهدید اتمی تمام مناسبات جهانی را شدیدا تحت‌تأثیر خود قرار داده است.

پیمانی در 40 سال پیش

رئیس‌جمهور تاکید کرد: حدود 40 سال پیش معاهده‌ای بسته شد که کشورهای زیادی ازجمله  ایران به آن پیوستند که براساس آن 3 ماموریت مهم برعهده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار داده شد. او ادامه داد: خلع سلاح کسانی که بمب اتم ساخته و آن‌را ذخیره کرده اند، جلوگیری از توسعه و گسترش سلاح اتمی و بستر‌سازی‌ و کمک به کشورهای عضو برای استفاده درست از انرژی اتمی و عمومی کردن آن ماموریت‌هایی بود که برعهده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گذاشته شده که متأسفانه آژانس در 40 سال گذشته در انجام آن موفق نبوده است.

پیشنهادهای بسیار روشن

احمدی‌نژاد تاکید کرد: ملت ایران در موضوع امنیت جهانی و سلاح اتمی که بزرگ‌ترین خطر برای امنیت بشری است راه‌حل‌ها و پیشنهادهای بسیار روشن و عملیاتی دارد و لازم بود که در این اجلاس، در بالاترین سطح حضور پیدا می‌کردیم تا دیدگاه‌ها و پیشنهادهای ملت ایران را به گوش جهانیان برسانیم.

رئیس‌جمهور در نشست نیویورک، گفت: اگر اجلاس موفق شود اصلاحات اساسی در معاهده ایجاد کند، گام اساسی در ایجاد امنیت جهانی صورت خواهد گرفت. البته انتظار نداریم همه مسائل جهان با یک نشست حل و فصل شود اما حضور ایران گام مهمی در کمک به کشورها و ملت‌ها برای شناخت بهتر این موضوع و تصمیم‌گیری مناسب‌تر است.

کد خبر 106483

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز