گروه شهری: هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ابقا شد

خسرو دانشجو در پایان دویست و هفتاد و هفتمین جلسه شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران از برگزاری انتخابات هیات رئیسه شورای شهر تهران خبر داد و گفت: مهدی چمران با 13 رای به‌عنوان رئیس شورای شهر تهران، حسن بیادی با 15 رای به‌عنوان نایب رئیس شورای شهر تهران، رسول خادم با 15 رای به‌عنوان خزانه‌دار، خسرو دانشجو با 13 رای به‌عنوان سخنگوی شورای شهر تهران، هادی ساعی با 15 رای به‌عنوان منشی هیات رئیسه و علیرضا دبیر با 13 رای به‌عنوان منشی دوم هیات رئیسه انتخاب شدند.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به سؤال خبرنگاران در باره واکنش شورای شهر تهران نسبت به سرقت 9 اثر هنری در شهر ‌گفت: در جلسه امروز تعدادی از اعضای شورای شهر تهران در مورد سرقت این مجسمه‌ها سخن گفتند.

وی افزود: نظر شورا این است که این سرقت‌ها سازمان‌یافته هستند و هدف خاصی غیر از انگیزه‌های مالی در انجام آنها مد نظر بوده است.وی گفت: شورای شهر خواستار پیگیری جدی این موضوع از سوی مسئولین امر است.

به گفته دانشجو در مجموع شورای شهر تهران به این نتیجه رسیده است که با توجه به ارزش ریالی محدود این آثار هنری و مشقت و سختی‌ای که انتقال و جابه‌جایی آنها به همراه دارد، سرقت این آثار تنها به‌دلیل مسئله مالی نبوده است. دانشجو خاطرنشان کرد: شورا از مسئولان مربوطه خواسته است تا از طریق مراجع قانونی به‌خصوص پلیس پایتخت،  این موضوع کاملا پیگیری شود.

وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری درباره احداث نمایشگاه «شهر آفتاب» و جابه‌جایی محل دائمی نمایشگاه‌ها به این محل اظهار کرد: شهردار تهران در آخرین قول خود تاکید کرده که قرار است با 35 میلیارد تومان اعتباری که در بودجه سال‌جاری شهرداری در نظر گرفته شده، 4 سالن متناسب با برگزاری نمایشگاه را احداث کند.وی گفت: به این ترتیب پس از ساخت سالن‌ها و راه‌اندازی ایستگاه مترو و سایر امکانات آن، سرمایه‌گذاران به سمت این منطقه گرایش پیدا خواهند کرد.

وی اظهار داشت: به‌نظر می‌رسد با این 4 سالن، کمبود فضای نمایشگاهی شهر تهران جبران ‌شود.سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد: قرار بود شهرداری تهران نقشه اقدامات مربوط به این 4 سالن نمایشگاهی را ابتدا به کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران آورده و بعد اقدامات لازم را آغاز کند اما از زمان توافق در این رابطه هنوز هیچ گزارش و مستنداتی به دست ما نرسیده است و اخیرا شهرداری اعلام کرده که 35 میلیارد تومان برای ساخت این 4 سالن کافی نیست و باید اعتبار بیشتری اختصاص یابد که شورا با این موضوع مخالف است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره مشکلات ادغام و انحلال شرکت‌های زیرمجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: برای حل این موضوع مستقیما به سراغ شهردار تهران می‌رویم بنابراین توضیحات مرجع دیگری برای ما کافی نیست.

کد خبر 106476

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز