پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: هیات اتحادیه اروپایی مامور اجرای قانون در کوزوو در قالب آنچه تحقیقات دادستان ویژه اعلام شد، به وزارت حمل و نقل هجوم برد.

خبرگزاری آلمان از پریشتینا گزارش داد، ده‌ها افسر ماموریت حاکمیت قانون اتحادیه اروپا در کوزوو موسوم به Eulex جعبه‌هایی را که ظاهرا پر از اسناد بود، در حالی از این وزارتخانه خارج کردند که نیروهای ایتالیایی مسلح به مسلسل محوطه را محاصره کرده بودند.

رسانه‌های محلی خبر دادند که این تحقیقات ممکن است مقامات فاسد را هدف گرفته باشد.

فاتمیر لیمای (Fatmir Limaj)، وزیر حمل و نقل اعلام کرد دلیل این جستجوها را نمی‌داند.
وی که از جنگجویان شورشی سابق علیه نیروهای امنیت صرب بوده و از اتهام ارتکاب جنایت جنگی در دادگاه سازمان ملل در سال 2005 تبرئه شده است، گفت: "به نظر می‌رسد تحقیقاتی مانند دیگر جاها در دست انجام است."

لیمای گفت او و دیگر مقامات همکاری خود را با Eulex افزایش خواهند داد، اما تاکید کرد که درباره این هجوم به او اطلاعی داده نشده بود.

بنا به گزارش رسانه‌های محلی، پلیس همچنین به خانه نژات کراسنیقی (Nexhat Krasniqi)، از مدیران ارشد این وزارتخانه نیز هجوم بدند. وکیل وی این واقعه را تایید کرد و گفت "بعضی چیزها" از خانه کراسنیقی برده شده است.

کوزوو که دارای اکثریت جمعیتی آلبانی‌تبار است، استقلال خود را از صربستان در سال 2008، 9 سال پس از آن اعلام کرد که ناتو نیروهای صرب را از این استان صربستان خارج کرد تا به سرکوب قومیتی و خونریزی پایان دهد. دولتی به نمایندگی از سازمان ملل در این مدت کوزوو را اداره می‌کرد.

ایالات متحده و بیشتر کشورهای اتحادیه اروپا در میان 67 کشوری هستند که استقلال کوزوو را به رسمیت شناخته‌اند.

اتحادیه اروپا Eulex را با حدود 2000 پلیس و همچنین کارشناسان قضایی، گمرکی و دیگر امور اجرایی قانون در سال 2008 در کوزوو مستقر کرد تا به حاکمیت قانون کمک کند.
کوزوو با وجود تلاش‌های بین المللی و پایان درگیری‌های بیش از یک هفته دهه پیش، همچنان درگیر جنایات سازمان یافته و فساد مالی است.

کد خبر 106223

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز