دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۲
۰ نفر

گروه ورزش: وضعیت صعود یا حذف 2نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا 7 اردیبهت مشخص می‌شود.

استقلال و ذوب آهن یک هفته قبل از پایان دور مقدماتی لیگ قهرمانان به مرحله حذفی صعود کردند؛ درحالی‌که سپاهان و مس کرمان 2نماینده دیگر ایران امروز از بلاتکلیفی صعود یا حذف بیرون می‌آیند. دغدغه مسئولان 2باشگاه پیش از مسابقه امشب، همزمان نبودن زمان بازی حریفانشان است.

مسعود تابش، قائم‌مقام باشگاه سپاهان از مخالفت AFC با درخواست این تیم خبر می‌دهد. او می‌گوید:‌ «متأسفانه AFC با وجود اختلاف ساعت ناچیز بین 2کشور با این درخواست سپاهان موافقت نکرد. با وجود این امیدوار به شکست العین هستیم.» حریف سپاهان در آخرین مسابقه دور مقدماتی العین امارات است و دیگر بازی این گروه بین پاختاکور ازبکستان و الشباب عربستان برگزار می‌شود.

با وجود این، این دو مسابقه همزمان برگزار نمی‌شود؛ درست مانند گروهی که مس کرمان در آن قرار دارد. نژادزمانی، مدیرعامل مس یک روز قبل از برگزاری بازی تیمش مقابل الهلال عربستان امیدوار بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا با درخواست باشگاه مس موافقت کند.

مدیرعامل مس می‌گوید:‌ «از ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا خواسته‌ایم دیدارهای روز آخر به‌طور همزمان برگزار شود و ایشان هم به ما قول داد این موضوع را پیگیری کند که تاکنون خبری نشده است.»

حریف مس در آخرین مسابقه دور اول الهلال است و دیگر مسابقه این گروه بین تیم‌های السد قطر و الاهلی امارات برگزار می‌شود. این در شرایطی است که بعید به‌نظر می‌رسد کنفدراسیون فوتبال آسیا با درخواست باشگاه مس مبنی بر همزمان‌کردن 2بازی گروه موافقت کند.

سپاهان؛ یک تساوی تا صعود

سپاهان این شانس را دارد که حتی از پاختاکور صدرنشین جلو بزند و به‌عنوان تیم اول گروه به مرحله حذفی پا بگذارد؛ به این ترتیب که این تیم بتواند العین را در امارات (ساعت 20:20) شکست دهد و پاختاکور مسابقه را به الشباب ببازد یا مساوی کند. در این شرایط سپاهان به‌عنوان تیم اول گروه صعود می‌کند و الشباب یا پاختاکور به‌عنوان تیم دوم گروه.

ابراهیم توره، مهاجم سپاهان امیدوار است با برنامه‌ریزی امیر قلعه نویی، سرمربی سپاهان، این تیم بتواند العین را در خانه‌اش شکست دهد. او درباره این مسابقه می‌گوید: «اگر صدرنشین شویم در فولادشهر با هر تیمی که بازی داشته باشیم برنده می‌شویم. در شرایط خوبی هستیم.

البته تیم‌های عربی از میزبانی خود نهایت استفاده را می‌برند. باید مقابل العین با قدرت بازی کنیم و این تیم را دست کم نگیریم.» این مهاجم سنگالی ادامه می‌دهد: « وقتی به فرودگاه امارات رسیدم ایرانی‌های مقیم دوبی از من خواستند مقابل العین گلزنی کنم. خوشحال می‌شوم که با گلزنی من هم سپاهان ببرد و هم به صدرنشینی برسد.»

در عین حال، این احتمال هم وجود دارد که سپاهان از گروه خودش حذف شود. اگر العین پیروز بازی با سپاهان باشد و به موازات آن پاختاکور بازی را به الشباب ببازد، الشباب به‌عنوان تیم اول و پاختاکور به‌عنوان تیم دوم از گروه چهارم به مرحله حذفی صعود می‌کنند.

البته العین فعلا تنها تیم ناامید گروه چهارم است و مسئولان این باشگاه بعد از باخت 3-2 به پاختاکور، آنتونیو سرزو را برکنار کردند و در حال حاضر عبدالحمید المستکی سرمربی العین است. او بر این باور است که برتری در مسابقه امشب می‌تواند تاثیر بسیاری بر روحیه بازیکنان این تیم برای انجام بازی‌های باقیمانده لیگ برتر امارات داشته باشد.

المستکی می‌گوید:‌ « بی‌شک العین به‌رغم از دست دادن امید صعود، برای انجام یک بازی جدی و کسب 3 امتیاز به میدان می‌رود. این را مطمئن باشید که من تنها برای نام خود و باشگاه العین تلاش می‌کنم و به‌دنبال کسب یک نتیجه راضی‌کننده و یک بازی جوانمردانه هستم.» محسن بنگر، مدافع سپاهان هم تغییرات در کادرفنی العین را به ضرر تیمش می‌داند: « آنها حذف شده‌اند و به‌نظر من جلوی ما راحت‌تر بازی می‌کنند.»

امیر قلعه‌نویی، سرمربی سپاهان هم با بنگر هم عقیده است؛ با این تفاوت که این مربی به نبود 3بازیکن اصلی العین اشاره می‌کند: « تمام تلاش خود را برای این بازی روی بحث روحی روانی بازیکنان گذاشتیم و متذکر شدیم که شکست ذوب‌آهن مقابل الوحده امارات می‌تواند درس بزرگی برای ما باشد.»

تنها دغدغه سرمربی سپاهان دو اخطاره بودن احمد جمشیدیان و غیبتش در این بازی است. این تیم 8 امتیازی است و بعد از پاختاکور 9 امتیازی قرار دارد. البته الشباب با 7 امتیاز هم به صعود امیدوار است، درحالی‌که العین تنها 4امتیاز دارد.

مس؛ منتظر معجزه

لوکا بوناچیچ، سرمربی مس کرمان بعد از باخت تیمش به سایپا روزهای سختی را پشت سر گذاشت. شعار هواداران این تیم علیه بوناچیچ ظاهرا باعث دلخوری این مربی شده بود؛ طوری که از حضور در تمرینات مس سر باز زد و البته دلیل آورد که «تب داشتم و نمی‌توانستم در تمرینات شرکت کنم.»

بوناچیچ بعد از برکناری پرویز مظلومی سرمربی مس شد تا این تیم در لیگ قهرمانان آسیا نتایج قابل‌قبولی به‌دست بیاورد. مس در این تورنمنت فراتر از انتظار بوده ولی شاید این هم برای صعود کافی نباشد.

با وجود این، لوکا بوناچیچ وعده برد می‌دهد:« مس در خانه همیشه پیروز بوده است. برای همین می‌توانیم مقابل الهلال عربستان هم برنده باشیم.» پیروزی مس اما تضمین‌کننده صعود نیست. این تیم اگر الهلال (ساعت 18:00) را شکست دهد، باز هم باید به انتظار بازی السد قطر و الاهلی امارات بنشیند زیرا السد با 7امتیاز وضعیت بهتری نسبت به مس
6 امتیازی دارد و احتمال برد این تیم مقابل الاهلی هم زیاد است.

این تیم در خانه الاهلی هم به پیروزی 3بر صفر رسیده تا صعود مس به یک ماموریت غیرممکن شبیه باشد. الهلال با 11 امتیاز صعود کرده و رویارویی 2تیم عربی شانس مس کرمان را کم کرده است. با وجود این بوناچیچ دوست ندارد درباره شایعه تبانی صحبت کند: «من نمی‌توانم این موضوع را تایید کنم، تنها امیدوارم مسئولانAFC به‌هوش باشند.»

محرم نویدکیا: شرایط ایده‌آلی داریم

محرم نویدکیا، کاپیتان سپاهان ایران در کنفرانس خبری پیش از دیدار تیمش مقابل العین امارات در مورد شرایط خود و تیم سپاهان گفت: «خود من از لحاظ بدنی در شرایط بسیار خوبی هستم و هیچ مشکلی برای حضور در ترکیب ثابت تیم ندارم.»

محرم نویدکیا در ادامه درباره مسابقه امشب گفت: «به‌رغم اینکه ما در لیگ قهرمانان آسیا در 3بازی اول تنها 2امتیاز به دست آوردیم، خوشبختانه در 2 بازی آخر با کسب حداکثر امتیازها به شرایط ایده‌آلی رسیدیم و حالا به‌عنوان یکی از مدعیان صدرنشینی در آستانه صعود به دور بعد قرار داریم.»

او ادامه داد:‌ «از سوی دیگر صدرنشینی ما در لیگ برتر ایران و نزدیک شدن ما به مقام قهرمانی در این بازی‌ها، شرایط بسیار خوبی را از لحاظ روحی و روانی برای ما ایجاد کرده تا در این بازی برای کسب 3امتیاز به میدان برویم.»

کد خبر 106022

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز