پنجشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۶:۲۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: محمدرضا شجریان که برای افتتاح ساختمان خانه موسیقی، به این نهاد مدنی‌آمده بود، با شنیدن خبر درگذشت چنگوگ چنان سوگوار شد که بی‌اختیار هق‌هق‌گریه‌اش جمع‌ را تحت تاثیر‌قرار داد.

به گزارش همشهری‌آنلاین دراین مراسم ابتدا محمد سریر اعلام کرد که عطاء‌جنگوگ درگذشته‌است، و سپس داود گنجه‌ای با چشمانی اشکبار به صحنه آمد و گفت که جنگوگ مظلومترین‌چهره موسیقی بود و ادامه داد: ساعت دو نیم صبح دوشنبه بود که تلفن منزل زنگ زد که هیچ بیمارستانی آقای چنگوگ را قبول نمی‌کند و سپس به معاون هنری وزیر که در نشست حاضر بود رو کرد و گفت: حداقل ترتیبی دهید که اعضای خانه موسیقی را پذیرش کنند و سپس خانه موسیقی پی‌گیر مسائل مالی آن خواهد بود.

در ادامه بهداد بابایی و حمیدرضا نوربخش به اجرای آوازی به‌یاد عطاء جنگوگ پرداختند. انتخاب قطعه «درغم» اثر پرویز مشکاتیان که سال‌های ابتدایی انقلاب به یاد از دست رفتن استاد عبدالله‌خان دوامی در نغمه‌سه‌گاه ساخته شده بود و اجرای تاثیرگذار و پرهیمنه ساز بابایی و آواز حمید رضا نوربخش با مطلع : غلام نرگس مست تو تاجدارانند

جماعت حاضر در جلسه را سخت تحت تاثیر قرار داد به نحوی که بسیاری از هنرمندان در پایان این برنامه بر حس و حال ویژه‌ این اجرا و تاثیر آن سخت گفتند.

شجریان که تا این لحظه در گوشه‌ای نشسته بود،بعد از اتمام برنامه‌ بداهه‌خوانی و بداهه‌نوازی بابایی و نوربخش، نتوانست طاقت بیاورد و هق‌هق گریه‌اش شروع شد  به‌نحوی که سید‌عبدالحسین مختاباد آهنگساز و خواننده و عضو هیئت مدیره کانون آواز خانه موسیقی وی را همراهی‌کرد و به یکی از اتاق‌ها برد تا بتواند آرامش کند.

مختاباد به همشهری‌آنلاین گفت:استاد در حالی که می‌گفت جنگوگ هم سنی‌ نداشت و هم‌سن و سال پرویز‌(مشکاتیان) بود و چرا باید چنین زود وبا چنین وضعیتی از دست برود، از چشمانش اشک جاری می‌شد.

مدتی بعد هنرمندانی چون گنجه‌ای،سریرو... برای دلداری شجریان به نزدش رفتند و ...

کد خبر 105713

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز