مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۰
۰ نفر

گروه شهری: مراسم تحلیف و ادای سوگند جمعی از شهروندان تهرانی عضو گروه‌های مردمی داوطلب واکنش اضطراری محله (دوام)، 31 فروردین برگزار شد

و شرکت‌کنندگان گواهینامه طی دوره‌های آموزشی را دریافت کردند و به‌صورت رسمی به عضویت این گروه که در سوانح طبیعی به‌ویژه زلزله به یاری آسیب‌دیدگان محله خویش می‌پردازند، درآمدند.

در این آیین، معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان، گزارشی از فعالیت‌های انجام شده برای جلب مشارکت شهروندان، به‌خصوص ایجاد گروه‌های داوطلب واکنش اضطراری محله را ارائه کرد.

فاطمه صالح، از حضور بیش از 300 تن از اعضای گروه دوام حاضر در این جلسه سپاسگزاری کرد و آن را نشانه‌ای از موفقیت این برنامه دانست.وی خطاب به شهروندان افزود: شما در شمار کسانی هستید که آموزش دیده‌اید و درک درست و خوبی از بحران به‌ویژه زلزله دارید.

بنابراین، هنگام وقوع سوانح طبیعی احتمالی از جمله زمین لرزه، باید به سرعت و با هماهنگی در مراحل خودامدادی و دگر امدادی محله خویش فعال شوید. صالح گفت: اعضای دوام همچنین، نقش تعیین کننده‌ای در آموزش و اطلاع‌رسانی دیگر افراد محله خود دارند و باید پیشاهنگ تشکیل گروه‌های دیگر داوطلب در محله خود باشند.

براساس این گزارش، تشکیل گروه‌های داوطلب به‌منظور بسیج توانمندی‌های ساکنان محلی و تقویت آنها برای امدادرسانی در حوادث بزرگ طبیعی به‌ویژه زلزله، انجام می‌شود.

به گفته معاون آموزش سازمان، آنان قادرند در شناسایی خطرات بالقوه موجود، ارزیابی آسیب‌پذیری محله، تدوین راهبرد یکپارچه برای مدیریت مخاطرات، افزایش مقاومت ساختمان‌ها و تأسیسات زیربنایی و افزایش ظرفیت سیستم رسمی مدیریت بحران در سطوح ملی، منطقه‌ای و محلی به ایفای نقش بپردازند.

بر همین اساس در حال حاضر 44 گروه دوام در 44محله شهر تهران تشکیل شده است که شمار این گروه‌های مردمی به 400 گروه برای 400 محله افزایش می‌یابد.

کد خبر 105591

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز