جمعه ۱۶ تیر ۱۳۸۵ - ۱۶:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان در راه رفتن به آفریقا است و فیفا و آفریقای جنوبی خود را برای میزبانی این رویداد بزرگ آماده می‌کنند.

پس از هشتاد سال،  برای اولین بار این رویداد بزرگ در افریقا برگزار خواهد شد و امشب، هفتم جولای در مراسمی به نام «ندای آفریقا» که در برلین برگزار خواهد شد، اولین میزبانی آفریقایی‌ها جشن گرفته خواهد شد.

قرار است در این مراسم از  نماد رسمی بازی‌های 2010 آفریقای جنوبی در حضور مقامات بلند پایه‌ای نظیر جوزف سپ بلاتر رییس فیفا، تابو امبکی رییس جمهور آفریقای جنوبی، کوفی انان دبیر کل سازمان ملل متحد و ژرژ وه‌آ اسطوره فوتبال آفریقا و یکی از سفرای جام جهانی 2010 پرده‌برداری شود.

فیفا همچنین به افتخار این مراسم کنسرت بزرگی برگزار خواهد کرد و گروه‌های معروف موسیقی آفریقا و آلمان به اجرای موسیقی خواهند پرداخت.

طرفداران فوتبال هم این فرصت را پیدا خواهند کرد تا با آفریقای جنوبی –میزبان جام جهانی 2010- و قاره آفریقا بیشتر آشنا شوند.

آفریقایی‌ها برگزاری جام جهانی در قاره سیاه را بسیار جدی گرفته‌اند و می‌خواهند میزبان بهترین جامی باشند که در تاریخ برگزار خواهد شد.

یکی از مسئولان کمیته معرفی نماد رسمی جام حهانی 2010 در این مورد می‌گوید:« ما همگی از آفریقا آمده‌ایم. آنجا جایی است که دوباره همدیگر را برای برگزاری این بازی زیبا خواهیم دید.»

کد خبر 1055

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز